دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

همایش اصحاب رسانه ، مدیران روابط عمومی و فعالان فضای مجازی استان مازندران

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات و در آستانه دومین کنگره بزرگداشت شهدای دیار علویان ، همایش و گردهمایی اصحاب رسانه ، مدیران روابط عمومی نهادها و دستگاه های اجرایی و فعالان فضای مجازی استان مازندران با عنوان ” مدار امید” ، با حضور سردار مسلمی -فرمانده سپاه کربلا ، حجت‌الاسلام بهرامی- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا ، فرشاد عالی- معاون روابط عمومی سازمان بسیج و مدیرعامل خبرگزاری بسیج کشور برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

در این همایش ضمن نمایش گوشه هایی از دستاوردها و عملکردهای ۴ ساله خبرگزاری بسیج و گروه تلویزیونی سپاه کربلا مازندران در قالب نمایشگاه، از سایت رسمی دومین کنگره شهدای سرافراز استان مازندران و نیز تولیدات روتین تلویزیونی مسیر انقلاب و تولیدات عملکرد محور سالانه گروه تلویزیونی معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلا رونمایی گردید.

همچنین در پایان این همایش، از مدیرکل و معاونین صداوسیمای مرکز مازندران ،محسن هدایتی بنیادآباد” مدیرمسئول و عکاس خبری سایت “خزرنما”، جمعی از مدیران و خبرنگاران فعال در امر سپاه و بسیج و نیز خبرنگاران برتر خبرگزاری بسیج مازندران تجلیل و قدردانی شد.

کاسبی در حوزه خبر ممنوع! کار خبرنگار مطالبه گری درست است

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: جایگاه خبرنگاران بسیار رفیع است و هیچ خبرنگاری حق ندارد در این جایگاه کاسبی کند؛ مطالبه گری درست از ویژگی‌های یک خبرنگار است.

به گزارش ایلنا، سردار سیاوش مسلمی در گردهمایی مدیران روابط عمومی رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی مازندران تحت عنوان « مدار امید» که در سالن همایش کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد امید بخشی را از رسالت مهم روابط عمومی عمومی‌ها دانست و گفت: اطلاع رسانی وجه مشترک‌ رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها است که می‌توانند با مطالبه گری درست آن را بیدار کنند.

وی افزود: داشتن اخلاق خبرنگاران برای فعالان حوزه رسانه بسیار با اهمیت است؛ عدم رعایت در کار رسانه می‌تواند چهره خبرنگاران را برای عموم مخدوش کند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: جایگاه خبرنگاران بسیار رفیع است و هیچ خبرنگاری حق ندارد در این جایگاه کاسبی کند؛ اینها کسانی هستند  که به اشتباه خبرنگار شدند، اینجا جای کاسبی نیست.

سردار مسلمی مطالبه گری درست را از ویژگی‌های یک خبرنگار دانست و افزود: مطالبه گری موجب بیدار شدن مدیران دستگاه‌ها و نهادها می‌شود.

وی با بیان اینکه خبرنگار نباید مسئول روابط عمومی و تشریفات یک مدیرکل باشد، ادامه داد: خبرنگار نباید آخرت خود را به خاطر دنیای مسئولی بفروشد.

سردار مسلمی در بخش دیگر از سخنانش اعضای شورای اسلامی شهر و روستا را مورد خطاب قرار داد و افزود: از کارشکنی برخی از اعضای شورا مطلع هستیم؛ اعضای شورا به وظیفه ذاتی خود که همان خدمت‌گذاری به مردم است عمل کنند.

وی به اعضای شورا توصیه کرد: مدافع مردم باشید مدافع منافع شخصی خود نباشید.

فرمانده سپاه کربلای مازندران متذکر شد: اگر چه نظارت، طرح سوال و استیضاح حق اعضای شورای شهر است اما در زمان کوتاه مانده به انتخابات شورای هفتم استیضاح شهردار کار درستی نیست به نظر می رسد در این اقدام منافع شخصی دخیل است. ناظران بر شورا این امر را نظارت کنند.

سردار مسلمی همچنین گفت: داشتن شغل معاملات املاک برای دهیاران خلاف قانونی است، دستگاه نظارتی بیشتر نظارت کنند؛ مطالبه‌ای که موجبات خشنودی دشمن را فراهم نکند.

وی افزود: خبرنگار باید به جوانب عملیات روانی و روایت اول آگاه باشد؛ دشمن از عدم مدیریت روایت اول در رسانه‌های داخلی برای وارونه جلوه دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی بهره‌گیری می‌کند.

روابط عمومی باید تهدید‌ها را به فرصت‌ها تبدیل سازد

 «فرشاد عالی» معاون روابط عمومی سازمان بسیج کشور در «همایش مدار امید» که به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات در در سالن همایش‌های شهید تمام زاده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اظهار داشت: روابط عمومی لوکوموتیو حرکت یک مجموعه است.

وی افزود: امروز تنها انتقال پیام نمی‌تواند در یک فعالیت پویای رسانه‌ای و یک مجموعه حرفه‌ای روابط عمومی کارآمد باشد بلکه روابط عمومی‌ها باید به دنبال تبدیل مخاطب به مشارکت کننده فعال باشند.

فرشاد عالی با اشاره به اهمیت مردمی سازی روابط عمومی، تصریح کرد: واگذاری امر اطلاع رسانی و روابط عمومی به مردم و بهره گیری از ظرفیت مشارکت آنها یکی از اهداف مهم در مجموعه بسیج در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه با بهره گیری از ظرفیت خبرگزاری بسیج، باشگاه خبرنگاران، گروه تلویزیونی بسیج و گروه‌های جهادی در حال تشکیل روابط عمومی باید بستر مردمی سازی روابط عمومی‌های بسیج را در سطح کشور فراهم آوریم، افزود: روابط عمومی‌های بسیج در سطح کشور باید با اتکا به سه راهکار الگو محوری، عرصه محوری و جغرافیا محوری بستر ایجاد مردمی سازی روابط عمومی‌ها را فراهم آورند.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج کشور با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها باید بر پایه سه رویکرد جهاد امید آفرینی، جهاد تبیین و جهاد خدمت فعالیت کنند، عنوان کرد: معرفی الگو‌های موفق بسیجی همانند گروه‌های جهادی موفق، معرفی فعالیت‌ها و عرصه‌های موفقی، چون خدمات اجتماعی بسیج و جغرافیای موفقی، چون کارگاه اشتغالزایی موفق بسیج می‌تواند در مردمی سازی روابط عمومی و خنثی کردن تبلیغات سیاه دشمنان بسیار موثر باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه از تلویزیون و اهمیت ساعت‌ها در انتشار خبر به فضای مجازی و اهمیت ثانیه‌ها در انتشار اخبار رسیده ایم، بیان داشت: هدف دشمن القاء فضای نامیدی و پنهان کردن دست آورد‌ها است و این وظیفه روابط عمومی‌ها است که با هوشیاری و بیان به موقع حقایق و دست آورد‌های بزرگ بسیج و انقلاب اسلامی، زمینه آشنایی حداکثری مردم با آنها، امید آفرینی و خنثی سازی تبلیغات منفی دشمن را فراهم آورند.

فرشاد عالی با تاکید بر اینکه روابط عمومی‌ها باید از تهدید‌ها فرصت بسازند، خاطرنشان کرد: یک روابط عمومی پویا به خوبی می‌تواند با روایتگری صحیح بستر ساز عیان شدن فتنه رسانه‌ای دشمنان شود و روایت گری حداکثری مستلزم حضور حداکثری مردم در امر اطلاع رسانی است و این باید به عنوان یک راهبرد اساسی مورد توجه مجموعه‌های روابط عمومی در سطح کشور قرار گیرد.

یک پاسخ به «همایش اصحاب رسانه ، مدیران روابط عمومی و فعالان فضای مجازی استان مازندران»

مدیریت محترم رسانه خزرنما شخصیت مستقل و وارسته ای داشته که تا کنون تأثیرپذیری ویا وابستگیِ مطلقی از ایشان در طول فعالیت‌شان ندیده اییم.
رسانه هایی که در تصمیمات ، تحلیل ها و تفاسیر و انتشاراتِ روزمره ی خود ، بدون توجه به کینه ها و تنگ نظری های افراد معدودِ همکار و یا غیرهمکار ، توجه ننموده و با استعلام های طرفین و شنودِ گفته ها و نوشته های همه ی آنها ، اقدام به حذف و یا انتشار مطلبی می‌کنند، قطعاً قابل احترام و اتکا بوده لذا این رسانه همواره از این موضوع مُبرا بوده . موارد فوق را برای عزیزانی یادآوری کرده که بسیاری از رسانه ها را در اجتماع نوکران و مریدانِ تمام قدِ خود معرفی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *