دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

 همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر در ساری

همایش “امر به معروف و نهی از منکر، مهدویت و زندگی عفیفانه” با حضور مسئولان عفاف و حجاب دستگاه‌های اجرایی مازندران و ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌های استان در سالن همایش‌های حج و زیارت مازندران برگزار شد.

عکاس(ابراهیم زنگنه) منبع: پایگاه خبری مردا

همایش “امر به معروف و نهی از منکر، با هدف تشریح وظایف افراد و منتظران حضرت قائم(عج)در جامعه مهدوی و همچنین تبیین طرح جامع عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای مسئولان عفاف و حجاب دستگاههای اجرایی و ستادهای شهرستانی به همت اداره کل امور خانواده، عفاف و حجاب ستاد استان برگزار گردید.

غفلت مسئولان در دهه گذشته عامل موثر آسیب های فرهنگی امروز جامعه

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در این همایش ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان به ویژه جشن بزرگ نیمه شعبان و میلاد با سعادت امام زمان (عج)، اظهار داشت: انشالله همه ما با مسئولیت پذیری و اصلاح امور در موضعات فردی و اجتماعی زمینه ساز ظهور یگانه منجی عالم بشریت (ارواحنا فدا) باشیم.
محمدی با اشاره به اینکه همه آحاد مردم در جامعه مهدوی می‌بایستی تکالیفی را انجام دهند، گفت: در راس همه امور مسئولان و حکمرانان حامعه قرار دارند، زیرا زندگی فردی و اجتماعی عموم مردم در ید اختیار آنهاست و چنانچه آنان به وظایف خودشان ده درستی عمل کنند، مردم نیز در مسیر درست حرکت خواهند کرد «الناس علی دین ملوکهم».
این مسئول با بیان اینکه امروز در جمهوری اسلامی بر این باوریم که ساختار‌های حاکمیتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مبنای شریعت الهی است، عنوان داشت:، اما در بخش‌هایی نیاز به اصلاح داریم و اگر چنانچه این اصلاحات به درستی صورت پذیرد یقینا افرادی هم که در این ساختار قرار گیرند نقش خودشان را به درستی ایفا خواهند نمود.
وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر نیز افرادی هستند که می‌خواهند این نقش‌ها را اختیار کنند و باید مشخص نمود که آن‌ها باید برای آن مسئولیت چه شرایطی را داشته باشند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با بیان اینکه گا‌ها دیده می‌شود برخی افراد شایستگی دریافت مسئولیت و حکمرانی را ندارند، تصریح کرد: عمدتا در سال‌های اخیر انتقادات مردم در کشور به مدیرانی است که شرایط لازم و کافی را برای مدیریت ندارند؛ در نظامی که بر اساس مبانی اسلامی تشکیل شده این افراد نباید در جایگاه حکمرانی قرار گیرند.
محمدی با بیان اییکه امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه‌ای است که می‌خواهد زمینه ساز ظهور باشد، یادآور شد: همه آحاد مردم باید این فریضه را مانند سایر واجبات الهی همچون نماز و روزه فرا بگیرند و به آن عمل کنند؛ البته مسئولین جامعه به طریق اولی.
وی یکی از مسائلی که در جامعه مهدوی مطرح می‌شود را زیست عفیفانه برشمرد و عنوان داشت: متاسفانه به واسطه هجوم همه جانبه دشمنان که با هدف ازاله فرهنگی جامعه ما صورت گرفته، سبک زندگی غربی را در مقابل سبک زندگی اسلامی و زیست عفیفانه مطرح نمودند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات و آسیب های فرهنگی امروز جامعه بر اثر غفلت مسئولان در سال‌های اخیر بوده، افزود: باید به مبنای تشکیل نظام اسلامی برگردیم و به آن‌ها به درستی عمل نماییم تا توفیقات حاصل گردد.
وی با تاکید بر اینکه می‌بایست برای برنامه‌های فرهنگی کار شبانه روزی، اقدام انقلابی و عمل مخلصانه داشته باشیم، گفت: در موضوعات فرهنگی علیرغم اهمال و کوتاهی متولیان امر در دهه گذشته، اما گروه‌های مردمی دغدغه مندی در این حوزه ورود پیدا کردند و اقدامات مناسبی انجام دادند.
این مسئول گفت: در حال حاضر موثرترین افراد برای اقدامات فرهنگی و ایجابی همین تشکل‌های مردمی هستند که از سوی ستاد بطور کامل حمایت می‌شوند و سایر دستگاه‌ها نیز باید در راستای حمایت از آن‌ها گام بردارند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با بیان اینکه تنها موضوعی که می‌تواند جامعه را به فلاح و رستگاری برساند، اقدامات تمیز فرهنگی است، خاطر نشان کرد: البته باید برنامه ریزی درست و هدفمند و متناسب با شرایط روز جامعه و مخاطب خاص در نظر گرفته و اجرایی شود.
محمدی به طرح پیشنهادی جامعه عفاف و حجاب ستاد نیز اشاره و عنوان کرد: در این طرح ضمن اینکه شاخص‌های عفاف و حجاب توسط ستاد تدوین و بر اساس قانون به دستگاه‌ها ابلاغ کردیم، به دنبال آن هستیم کمترین مواجهه نیروی‌های قضایی و انتظامی با مردم صورت پذیرد و با اقدامات ایجابی سعی شود تخلفات به حداقل کاهش و با تذکر مشفقانه اصلاح گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *