دسته‌ها
آرشیو فرهنگی

نمایشگاه عکس فرهنگ و سنت مازندران (سامون) در خانه ملت

نمایشگاه عکس سامون به همت حوزه هنری مازندران با حضور جمعی از نمایندگان مازندران، معاون پارلمانی رئیس جمهور و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس و معاون راهبری امور استانهای حوزه هنری در خانه ملت برگزار شد.

عکاس(دریافتی)منبع:خزرنما

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری مازندران نمایشگاه عکس سامون مربوط به زیست بوم استان مازندران به مناسبت روز ملی مازندران با حضور نمایندگان استان مازندران، محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور و مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در محل نمایشگاه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
مهدی معصومی گرجی هدف از این نمایشگاه را که در جریان آن آثار موجود در کتاب سامون ( تولید اخیر حوزه هنری مازندران) برای علاقمندان و نمایندگان ملت به نمایش گذاشته شد، ضمن فرا رسیدن هفته مازندران، معرفی فرهنگ استان به شکل مصور و در ابعاد مختلف عنوان کرد.
وی افزود: کتاب عکس سامون مجموعه ای ۱۵۷ عکسی از ۵۹ عکاس است که با موضوع فرهنگ مازندران ( آداب و سنن، معماری، طبیعت و سبک زندگی اسلامی ایرانی و….) تهیه شده و به عنوان فرهنگ بخشی از مردم ایران در خانه ملت ( مجلس شورای اسلامی ) به نمایش گذاشته شد.

علی بابائی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود نیز ضمن بازدید از نمایشگاه عکس سامون، گفت: روز مازندران و هفته ملی مازندران ما را یاد فرهنگ اصیل ایران و پیش قدمی مردمان مازندران در پذیرش حکومت شیعه می‌اندازد.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در ادامه ضمن تاکید بر توجه به فرهنگ مازندران، اظهار کرد: مازندران در دوران جنگ تحمیلی تاریخ ساز بود و در دوران سازندگی و برنامه‌های توسعه کشور نقش کلیدی داشته است لذا مسئولان ملی و استانی اعم از دولت و مجلس کلید واژه هایی را باید به برنامه‌های خود اضافه کنند که مفهوم آن توسعه فرهنگ استان‌های مختلف از جمله استان مازندران باشد.
شایان ذکر است که نمایشگاه عکس سامون در مجلس شورای اسلامی به مدت 3 روز دایر خواهد بود.

رونمایی از سند زیست بوم حوزه هنری مازندران

رییس حوزه هنری مازندران درباره رونمایی از سند زیست بوم این مرکز در مجلس گفت: این سند به عنوان بخشی از سند تحول حوزه هنری، مجموعه ای از ویژگی ها، مزیت ها و ظرفیتهای فرهنگی تاریخی اجتماعی و سیاسی مازندران و معایب و آسیب های آن می باشد.
مهدی معصومی گرجی افزود: این سند با پرداختی دقیق و علمی به موضوعات یاد شده، نقشه راه خوبی برای تمامی افراد و مراکزی است که هدفشان فعالیت در زمینه های یاد شده در گستره استان مازندران است و آمار و اطلاعات آن نیز از منابع استانی اخذ شده است.
وی گفت: تولیدات حوزه هنری مازندران نیز در یک سال اخیر (منطبق با سند تحول) بر اساس ظرفیت ها و مزیت های زیست بوم مازندران بوده و در رشته های مختلف فرهنگی هنری فعالیت های گسترده ای صورت گرفته است.
سعید لشکری معاون راهبری استانهای حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز در ادامه ضمن بازدید از این نمایشگاه و همراهی و گفتوگو با نمایندگان گفت: در دوره جدید فعالیتهای حوزه هنری با نگاه فرا تهران تلاش کردیم تا به استانها نگاه ویژهای داشته و به ابعاد مختلف آنها پرداخته شود با این حال نهادهای فرهنگی در تامین منابع مشکلات فراوانی دارند و انتظار داریم مجلس به ویژه کمیسیون فرهنگی به این موضوع توجه داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *