دسته‌ها
آرشیو خبری ساری فرهنگی مازندران

نماز ظهر عاشورا در میدان امام حسین(ع) ساری

نماز ظهر عاشورا در شهر ساری به امامت آیت الله محمدی لائینی ،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ساری باحضور نوری استاندار مازندران و قبادی شهردار مرکز استان و دیگر مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در میدان امام حسین(ع) این شهر اقامه شد.

عکاس(رضا رادجو) منبع: خزرنما

عزاداران حسینی در مازندران نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایش اقامه کردند. عزاداران حسینی در سراسر استان پس از برگزاری مراسم عزاداری در خیابان‌ها، مساجد، تکایا و دیگر اماکن مقدس با شنیدن گلبانگ اذان، نماز ظهر عاشورا را به جماعت و با تأسی از سرور و سالار شهیدان اول وقت اقامه کردند.

عزاداری و سوگواری برای خاندان عصمت و طهارت، سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش در صحرای کربلا از برنامه‌های ویژه اجتماع عاشوراییان در شهرستان ساری بود.

سیدبن طاووس درباره داستان نماز ظهر عاشورا نوشته است: هنگام ظهر عاشورا یکی از اصحاب امام حسین (ع) به نام ابوثمامه صیداوی به امام حسین (ع) اینگونه گفت، جانم فدای شما … این دشمنان به شما نزدیک شده‌اند و لحظاتی بعد به شهادت می‌رسید، به خدا سوگند تا من زنده‌ام از شما حمایت می‌کنم، اکنون وقت نماز است، دوست دارم هنگام ملاقات خداوند، نماز ظهر را خوانده باشیم.

حضرت سر به آسمان بلند کردند و فرمودند: «ذکرت الصّلاه جعلک الله من المصلّین نعم اوّل وقتها» خداوند تو را از نمازگزاران قرار دهد، ما را به یاد نماز انداختی، آری اکنون اول وقت نماز است، سپس به یاران خود فرمود: از این‌ها بخواهید چند لحظه دست از جنگ بردارند، تا ما نماز بخوانیم.

2 دیدگاه دربارهٔ «نماز ظهر عاشورا در میدان امام حسین(ع) ساری»

انشااله که درهمه روزها به یا نماز دراول وقت آنها باشیم و شرایط نماز صحیح ومورد قبول حقتعالی را بجا اوریم

بعنوان یک ایثارگردیروزوبازنشسته امروز بزرگترین درسی که ازعاشورا اموختم درس ازادمردی است نمیشودعبادتم مرضی خداوندواقع شودکه بعنوان یک مسول همه عایدات رابرای خودوخانواده خودخواهددرحالیکه میبیندهمکارسازمانی اش کمرش زیرمصایب اقتصادی خم شده واعتنایی نکندیا بی تفاوت باشدچنین رویکردی نمیتواندعاشورایی باشد چراکه بزرگترین درس محرم ازادمردی است که امام حسین فرموده چنانچه دین نداریدازاده باشیدالقصه بعنوان ایثارگروبازنشسته سازمان مدیریت ۱۶(شانزده )ماه درلوای بی تفاوتی هرگونه پاسخی درحالی سپری شده که بافرارسیدن دومین محرم وپس ازگذشت قریب به ۳۰سال انجام وظیفه رسمی هنوزمقرری حقوقم برقرارنشده بنوعی هنوزسوابق پرسنلی ارسال تشده تا حقوق برقرارشودازخدا خواهان گسترش فرهنگ عاشورایی دردل تمامی دوست داران حضرتش خاصه مسولین امرازچنین حیثی هستم دراستانه عملیات مرصاد همگان دعاکنیم هرانچه برای خودمیپسندیم برای دیگران هم بپسندیم آمین یارب العالمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *