دسته‌ها
آرشیو ساری

نشست خبری “تبریزی” مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه ساری

 «میثم تبریزی مسئول ستاد نمازجمعه مرکز استان مازندران» در نشست خبری ویژه گرامیداشت سالروز اقامه اولین نمازجمعه به فرمان امام خمینی (ره) و به امامت مرحوم آیت الله «سیدمحمود طالقانی» در 5 مرداد سال 1358با بیان اینکه نمازجمعه آغازگر یک تحول عظیم در عرصه عبادی و سیاسی در کشور است، اظهار کرد: بهترین و زیباترین اتفاقات بعد از پیروزی انقلاب از این نهاد رقم خورده است.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما
 
به گزارش شبستان،مسئول ستاد نمازجمعه مرکز استان مازندران با بیان اینکه یکی از نهادهای مقدسی که به دستور امام راحل تاسیس شد نماز جمعه است، افزود: تکریم سالروز اولین اقامه نمازجمعه به فرمان حضرت امام وظیفه همگانی است.

وی با تاکید براینکه روز ۵مرداد سالروز ولادت مولود انقلاب (نمازجمعه) است، ادامه داد: نمازجمعه یک نماز اجتماعی، سیاسی و عبادی  و یک جریان برای جریان سازی و گفتمان سازی انقلاب اسلامی است.
 
تبریزی به کارکردهای نمازجمعه اشاره و بیان کرد: نمازجمعه در بحث دوران دفاع مقدس، مبارزه بامنافقین و استکبار نقش آفرین بوده است؛ نمازجمعه محل اعزام رزمندگان به جبهه های دوران دفاع مقدس بود.

وی از مصلی نمازجمعه به عنوان قدمگاه رزمندگان و شهدا یادکرد و گفت: معتقدیم مصلی نمازجمعه ساری به همه جامعه متعلق است. و ترویج و تبلیغ نمازجمعه برای حضور پرشور مردم مورد انتظار است.

تبریزی به فعالیت ستاد نمازجمعه ساری در ایام محدودیت های کرونایی برای تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده بین شهروندان و کادر درمان اشاره و بیان کرد: واکسیناسیون عمومی نیز روزانه از ۸صبح تاساعت ۲۰ جریان دارد.

وی به فعالیت باشگاه ورزشی در مصلی نمازجمعه ساری اشاره کرد و گفت: نمازجمعه به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله الهالی) قلب فرهنگی شهر است.
 
تبریزی به فعالیت پایگاه بسیج و گروه جهادی در ستاد نمازجمعه ساری اشاره کرد و افزود: برپایی میز خدمت را با حضور مسئولین جهت رفع مشکلات مردم خواهیم داشت.

وی، به ویژگی اخلاقی حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی امام جمعه ساری و نماینده ولی فقیه در مازندران برای استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان جهت اجرای فعالیت های ستاد نمازجمعه مرکز استان اشاره و اظهار کرد: نگاه جوانگرایی در ستاد نمازجمعه مرکز مازندران، ساری و جاری است.

مسئول ستاد نمازجمعه مرکز استان مازندران با بیان اینکه مصلی باید در همه حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… حضور اثرگذار داشته باشد، گفت: واکسیناسیون کرونا پای اقشاری که تاکنون به مصلی نمازجمعه مراجعه نکرده بودند، باز کرد.

وی از افتتاح مهد آدینه خبر داد و افزود: این مهد کودک درروزهای جمعه  پذیرای کودکان است که والدین آن ها در نماز جمعه شرکت می کنند، همچنین مسابقات نقاشی برای خردسالان در روزهای جمعه برگزار می شود.

تبریزی، امروز ایجاد وضوخانه سیار برای رفاه حال نمازگزاران خبر داد و گفت: مردم نوع دوست مرکز استان به نیت درگذشتگان خویش به موکب «ابناء الخمینی (ره)» که در مقابل مصلی امام خمینی (ره) ساری برپامی شود اهدا می کنند و خیرات مردم علاوه بر روزهای جمعه در مناسبت های ملی و مذهبی مصروف می شود‌.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین که از منویات مقام معظم رهبری است به وسیله هادیان سیاسی در پیش از خطبه های نمازجمعه تبیین و ترویج می شود، افزود: حضور مساجد ساری در نمازجمعه و فعالیت های ستاد نمازجمعه را با عنوان طرح «هر جمعه یک مسجد» پیگیریم.

تبریزی با بیان اینکه تلاش‌های صورت گرفته از سوی اعضای ستاد نماز جمعه در جهت جلب رضایت خداوند و اعتلای فرهنگ نماز به صورت افتخاری انجام می شود، خاطرنشان کرد:ستاد نمازجمعه ساری در ایام محدودیت های کرونایی برای خاموش نشدن چراغ مصلی فعالیت های جانبی فرهنگی اجتماعی متعددی همانند برپایی رزمایش های کمک مومنانه و… ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *