دسته‌ها
آرشیو

نشست خبری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مازندران

نشست خبری “مهدی استادیان” مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران باحضور “حمید بخشی” مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و همچنین بازدید از پروژه مجموعه آموزشی “حاج قاسم سلیمانی” در روستای سنگریزه ساری برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

مهدی استادیان در جمع خبرنگاران مازندران،با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل و رعایت ایمنی در مدارس اظهار کرد: همه مدارسی که بخاری نفتی و گازی داشتند در حال ساماندهی هستند که در زمان بروز خطر جان دانش‌آموزان به خطر نیافتد.

به گزارش فارس،وی گفت: تخریب و بازسازی مدارس  برای ایجاد ساختمان ایمن در دستور کار است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، خاطر نشان کرد: در بسیاری از مواقع بحران مدارس به عنوان پایگاه‌های امداد و نجات مورد استفاده قرار گرفته به همین دلیل ساخت و ساز در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

وی در ارتباط با سامانه گرمایشی اقداماتی خوبی در سنوات گذشته انجام شده است، گفت: نزدیک به ۲۱۲ میلیارد تومان از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ برای تقویت سامانه گرمایشی انجام شده است.

استادیان درباره استفاده از بخاری در سطح مدارس، گفت: یخاری نفتی در سطح مدارس جمع‌آوری شده است و طرح جمع‌آوری بخاری گازی نیز در دستور کار است.

وی اضافه کرد: برای تامین تجهیزات، رشد ۵۰۰ درصدی در سال مالی ۱۴۰۰ رشد داشتیم و نزدیک ۱۸ میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس به ویژه هنرستان‌ها هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مازندران یادآور شد: مشکلات و تنگنا‌ها در سطح استان مازندران بسیار زیاد است و اتفاقات خوبی در این دولت ایجاد شده و امید داریم که در سال ۱۴۰۱ این اتفاق ایجاد شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران درباره مشارکت خیران در این حوزه گفت: در سال ۱۴۰۰ خیران ۲۴ میلیارد تومان تعهد مالی برای ساخت مدارس داشتند که برنامه تجلیل از خیران در دستور کار است.

وی گفت: شهرهای بابل، قائمشهر و ساری بیشترین خیران مدرسه‌ساز را دارد.

لازم به ذکر است پس از پایان این نشست خبرنگاران حاضر در جلسه از پروژه آموزشی(حاج قاسم سلیمانی)در روستای سنگریزه شهرستان ساری بازدید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *