دسته‌ها
آرشیو خبری

نشست خبری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران

نشست خبری صادق برزگر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در آستانه سال 1402 برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی)منبع: خزرنما

صادق برزگر در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساری افزود : مازندران دارای سه هزار اثر تاریخی و گردشگری است که از این تعداد ۸۰۰ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

به گزارش ایرنا،وی ادامه داد : بیشتر آثار و جاذبه های تاریخی و گردشگری مازندران کمتر به مسافران شناخته شده و آنها از این فضاها و اماکن مطلع نیستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت : اطلاعات مربوط به معرفی این جاذبه و نیز لوکیشن مکان دسترسی به این جاذبه های تاریخی به آدرس https://www.hellomazandaran.com/ قرار دارد.

وی اضافه کرد : در زمان حاضر توزیع سفر در مازندران یکنواخت نیست و حجم بیشتر مسافرت ها به سمت مسیرهای همیشگی جنگل و دریا روانه می شوند.

به گفته برزگر همچنین آماده سازی فعال کردن سامانه پیامکی اطلاعات مربوط به مازندران از قبیل آب و هوا، راه، پایگاه های امدادی و هلال احمر در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

وی فعال سازی این سامانه را منوط به مجوز کشوری و وزارت ارتباطات اعلام کرد و ادامه داد : با پیگیری هایی که انجام شده این سامانه پیامکی فعال خواهد شد و به محض ورود مسافر این اطلاعات در اختیار آنها قرار می گیرد.

به گفته برزگر براساس هماهنگی صورت گرفته با اداره کل امور عشایری مازندران در مسیرهای مواصلاتی و ورودی استان، سیاه چادر به عنوان جاذبه معرفی سبک زندگی استان برپا می شود.
وی خاطر نشان کرد : همچنین طبق هماهنگی انجام شده ناوگان حمل و نقل عمومی استان به کتاب مجهز می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ادامه داد : نرم افزار «پمپ بنزین یاب» از سوی شرکت نفت تهیه شد تا نزدیک‌ترین جایگاه های سوخت مسیر مسافران به آنها اطلاع شود.

وی گفت : مازندران باظرفیت اقامتی یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر شب آماده اسکان مسافران نوروزی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *