دسته‌ها
آرشیو

نشست خبری مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران مازندران در ساری

نشست خبری کهنسال مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران مازندران به مناسبت سالروز شهادت سرلشکر احمد کشوری و فرمانده لشکر ۲۵ کربلا حاج علی ییلاقی اشرفی در ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: ۶ دیماه امسال همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) ۱۳ شهید گمنام در ۱۰ شهر مازندران تشییع می‌شود.

سعید کهنسال در نشست خبری که با محوریت کنگره سردار شهید حاج علی ییلاقی و سالگرد سرلشکر شهید احمد کشوری در مرکز ایثار برگزار شد، اظهار کرد: الگو نمایی از ایثارگران می‌تواند مبنای مولد سرمایه اجتماعی باشد.  

وی اجرای هنرهای نمایشی و تصویر سازی را از برنامه‌های متفاوت در برگزاری یادآوره‌های شهدا دانست و ادامه داد: یادواره‌های شهدا باید برای نسل جدید جامعه جذاب باشد تا روحیه ایثار و شهادت به درستی به آیندگان منتقل شود.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران از رونمایی پوستر ۱۵ آذر روز بزرگذاشت فرماندهان دفاع مقدس در مازندران خبر داد و گفت: لشکر ۲۵ کربلا پیش‌ قراول جنگ بود اما فرماندهان دیگر در سپاه قدس، مناطق مرزی نیز که در دفاع از حرم نقش داشتند بر کسی پوشیده نیست.

کهنسال با قدردانی از مردم مازندران که در تشییع پیکر شهید احمد صالحی، شهید امنیت حضوری با شکوه داشتند، یادآور شد: رهبری در سخنانشان به مجاهدات‌های مردم مازندران اشارات متعددی داشتند.  

قابل ذکر است، سر لشکر شهید ییلاقی در سن ۲۱ سالگی از فرمانداران دوران دفاع مقدس در غرب کشور بود. این رزمنده فرماندهی همیشه پیروز ۲۵ کربلا را در سن ۲۴ سالگی بر عهده داشت؛ بعد از مجروحیت از ناحیه سینه ‌مجدد به جنگ بر می‌گردد. در سال ۱۳۶۲ از ناحیه سر مجروح شده و بعد از ۴ ماه در کما ماندن شهید می‌شوند. همچنین شهید کشوری نیز با رشادت‌هایی که به ظهور رساند در سال ۱۳۵۹ به شهادت می‌رسد.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران با اشاره به اهمیت بحث‌استکبار ستیزی خاطرنشان کرد: در وصیت‌نامه شهید ییلاقی آمده است استقرار حکومت اسلامی راهبردهای معنوی را برای نسل جوان جامعه تبیین می‌کند.

کهنسال با اشاره به ‌نفوذی‌هایی که در بحث امنیت مشکل آفرینی می‌کنند، گفت: دشمن توانست در خانه‌های ما نیز سرباز تولید کند و غفلت از همین ناحیه اتفاق افتاد.

وی برگزاری یادواره‌های شهدا را در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی موثر دانست و یادآور شد: حضور مردم در مراسم شهید صالحی نشان داد که در بحث شهید و شهادت مسیرمان رسیدن به اهداف شهدا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اعلام کرد: ۱۳ شهید گمنام در ۶ دیماه امسال همزمان با سالروز شهادت حضورت فاطمه در ۱۰ شهر مازندران تشییع می‌شود.  

محمدرضا ییلاقی فرزند شهید ییلاقی نیز در بخشی از این نشست مطبوعاتی اظهار کرد: پژوهشی که بنیاد شهید انجام داد ۱۵ آذر تلاقی زیبایی از شهادت دو فرمانده سرلشکر احمد کشوری از مجموع ارتش و شهید ییلاقی از سپاه، نشان از وحدت و کارآمدی نیروهای مسلح برای کشور است.  

وی با تاکید بر اینکه صدای ۱۵ آذر وحماسه فرماندهان مازندران از طریق رسانه‌ها باید به گوش کشور برسد، گفت: پنجمین سالگرد شهید ییلاقی و بزرگداشت فرماندهان دفاع مقدس در ۱۸ آذر ماه امسال در مصلی شهرستان بهشهر برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *