دسته‌ها
آرشیو

نشست خبری سردار ملکی ویژه هفته دفاع مقدس در مازندران 

سردار عبدالله ملکی در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: باید هشت سال دفاع مقدس از سوی اصحاب رسانه، تبیین شود و جا برای کار بسیار وجود دارد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما


به گزارش بلاغ؛ وی افزود: دشمن بعثی به فرماندهی صدام به بهانه اختلافات مرزی در سال ۵۸، تجاوزات خود را آغاز و در سال ۵۹ به طور رسمی وارد جنگ با ایران شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه دشمن که فکر می‌کرد سه روزه فاتح این جنگ خواهد شد، اما با رشادت رزمندگان ما و ولایت فقیه و حضور بسیج مردمی این نبرد، ۸ سال طول کشید.

این مسئول ادامه داد: دفاع مقدس، عاشورای انقلاب اسلامی است که نظام جمهوری اسلامی ایران را بیمه کرد.

ملکی بیان کرد: لذا ما با برنامه‌های متنوع طی هفته دفاع مقدس، این حادثه عظیم را یادآوری می‌کنیم.

وی عنوان کرد: ابتدای امسال با تشکیل ستادی مشتمل بر ۱۴ کمیته برای ۴۳ برنامه طی سال‌جاری برنامه‌ریزی و تصمیم گیری شد و برنامه‌ها به دستگاه‌های استان ابلاغ می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، با اشاره به برگزاری ۳ هزار و ۵۰۰ فعالیت طی هفته دفاع مقدس در مازندران، گفت: طی هفته دفاع مقدس یادواره‌های شهدا در روستاها و شهرهای مازندران برگزار خواهد شد.

این مسئول افزود: نشست‌های بصیرتی، گرامیداشت، پیاده روی، نمایشگاه ها، افتتاح پروژه‌ها و برنامه‌های مختلفی طی این هفته در سطح استان انجام خواهد شد.

ملکی اعلام کرد: ۲۹ شهریور برنامه‌های ما با دیدار با خانواده‌های شهدا آغاز خواهد شد و در ادامه در روز چهارشنبه ۳۰ شهریور از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در بیت رهبری با حضور مقام معظم رهبری تجلیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: سهمیه مازندران از این رقم، ۶۰ هزار نفر است که مراسم تکریم همزمان با برنامه  کشوری در سالن غدیرسپاه از ساعت ۸ الی ۱۰ برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، خاطرنشان کرد: از ساعت ۱۰ به صورت ویدیو کنفرانسی به بیت رهبری ارتباط خواهیم داشت که گزارشات از سوی فرمانده سپاه مازندران به رهبری ارائه خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: مراسم تکریم در ساری و ۲۲ شهرستان صورت خواهد شد.

ملکی گفت: در همین روز از ۳۰ کتاب مکتوب و ۲۰ کتاب صوتی رونمایی خواهد شد.

وی بیان کرد: در ۳۱ شهریورماه نیز بنا است دیدار با خانواده‌های شهدا و  رژه نیروهای مسلح در ساری صورت گیرد و بعداز ظهر نیز مراسم عطرافشانی مزار شهدا در دستور کار قرار  دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اشاره کرد: روز جمعه نخستین روز مهرماه،  قبل از برگزاری نماز جمعه پیشکسوتان دفاع مقدس در سراسر استان به روایت دفاع مقدس خواهند پرداخت.

این مسئول ادامه داد: هفته دفاع مقدس بازسازی عملیات ثامن الائمه در شهرستان نشتارود انجام خواهد شد.

ملکی بیان کرد: در دوم مهرماه پس از نواخته شدن زنگ مقاومت و ایثار در مدارس،  دیدار با ائمه جمعه و در مرکز استان دیدار با آیت‌الله لایینی در دستور کار قرار دارد که در همین روز، افتتاح نمایشگاه در پارک موزه دفاع مقدس را خواهیم داشت.

وی افزود: شامگاه روز شنبه رونمایی از کتاب شهید محمد گیتی نژاد در روستای اسرم را خواهیم داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران عنوان کرد: سوم مهرماه مصادف با روز یکشنبه و رحلت پیامبراکرم و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام، در کنار مراسم عزاداری، روایات دفاع مقدس را نیز خواهیم داشت.

این مسئول ادامه داد: دوشنبه چهارم مهرماه نیز مراسم تکریم از بانوان رزمنده و جهادگر در شهرستان بابل برگزار خواهد شد.

ملکی اعلام کرد: سه شنبه پنجم مهرماه نیز مصادف با شهادت امام رضا علیه السلام نیز نشست بصیرتی و سواد رسانه‌ای در تمامی شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: چهارشنبه ششم مهرماه بازسازی عملیات والفجر ۸ در پارک موزه دفاع مقدس به مدت ۵ شب را خواهیم شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران مطرح کرد: در همین روز تعداد زیادی از پروژه‌های افتتاحی اعم از خانه محرومین و گلزار شهدا را در سطح استان خواهیم داشت.

این مسئول تصریح کرد: اجتماع ۱۰۰۰ نفری سرود سلام فرمانده در مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس در روز ششم مهرماه برگزار خواهیم شد.

ملکی گفت: پنجشنبه هفتم مهرماه نیز مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی و جهان آرا و کلاهدوز و نیز رونمایی از چند کتاب را خواهیم داشت.

وی در خصوص آخرین وضعیت پارک موزه دفاع مقدس متذکر شد: این پروژه ۱۲ ساله هنوز به اتمام نرسیده و برای اتمام نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار  هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران یادآور شد: در سفر ریاست جمهوری ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شد که تاکنون ۹ میلیارد تومان آن جذب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *