دسته‌ها
آرشیو

نشست خبری دبیر اجرایی و هیات مدیره خانه کارگر استان مازندران

نشست خبری نصرالله دریا بیگی دبیر اجرایی و هیات مدیره خانه کارگر استان مازندران به مناسبت ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار در ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه)منبع:خزرنما

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: مخالف حذف ماده ۴۱ قانون کار هستیم و مجدانه از دولت می‌خواهیم که از کارگران حمایت کند.

به گزارش بلاغ؛ نصرالله دریابیگی دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران و نائب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور در نشست خبری بمناسبت ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار اظهار کرد: قانون کار پس از قانون اساسی دومین قانون بزرگ و جامع کشور است که تقریبا ۶۰ درصد از جمعیت کشور را در بر می‌گیرد.

وی افزود: ۲۹ آبان نقطه عطف محو قانون طاغوت در جمهوری اسلامی ایران است و کارگران از زیر سلطه سرمایه‌داران و طاغوت، رهایی یافتند.

نائب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور، خاطرنشان کرد: امسال افزایش ۵۷ درصدی مطرح است اما در عمل محقق نشده است.

دبیر  اجرایی خانه کارگر مازندران، ادامه داد: زمزمه‌هایی مبنی بر حذف ماده ۴۱ قانون کار به گوش می‌رسد که اعلام می‌کنیم این امر به صلاح نیست.

دریابیگی عنوان کرد: بیش از دو سال است کارگران ساختمانی منتظر تمدید بیمه از سوی دولت هستند که عملی نشده است.

وی بیان کرد: دولت باید کنار حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی بدنبال حل مشکل بیمه بیکاری کارگران ساختمانی نیز باشند.

نایب رئیس کانون بازنشستگان کشور اعلام کرد: در حال حاضر متاسفانه بسیاری از ماده‌های قانون کار به ویژه ۴۱، ۹۶ و ۱۱۱ اجرا نمی‌شود و این مورد مطالبه کارگران است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به فعالیت ۲۰ هزار بانوی عضو خانه کارگری در مازندران، گفت: از مجموع ۸۰ هزار کارگر ساختمانی تنها ۴۵ هزار کارگر دارای بیمه هستند و مابقی فاقد بیمه هستند.

دریابیگی افزود: طبق ماده ۱۸ شهرداری‌ها موظف به ایجاد توقفگاه برای کارگران هستند که متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی مطرح کرد: در استان مازندران به جز دو شهر بابل و آمل در سایر شهرها، شهرداری این مطالبه کارگران ساختمانی را تمکین نمی‌کنند.

نایب رئیس کانون بازنشستگان کشور تاکید کرد: مشکل عمده کارگران قانون کار نیست بلکه سوءمدیریت، واردات است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران ادامه داد: ما مخالف حذف ماده ۴۱ قانون کار هستیم و مجدانه از دولت می‌خواهیم که از کارگران حمایت کند.

دریابیگی عنوان کرد: ما با اصلاحات قانون کار موافقیم و باید دولت، کارفرما و کارگر بنشیند و با کارشناسی اصلاحات انجام گیرد؛ متاسفانه قانون کار بدرستی اجرا نمی‌شود.

وی ادامه داد: بحث حوادث کار ریشه در ناعدالتی دارد و کارگری که دغدغه‌های متعدد معیشتی دارد قطعا ذهنش به طور کامل متمرکز نیست و لذا در سایه کمرنگ بودن نظارت‌ها این حوادث رخ می‌دهد.

نائب رئیس کانون بازنشستگان کشور تاکید کرد: ما معتقدیم قانون کار هم در اجرا و هم در اصلاح دارای مشکلاتی است که نیازمند اصلاح در اجرا و تدوین است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: بدهی دولت به تامین اجتماعی مشکلاتی را برای بازنشستگان و کارگران ایجاد کرده است که امیدواریم بزودی مرتفع شود.

دریابیگی متذکر شد: جامعه کارگری التزام ویژه به نظام و انقلاب دارد و پایبند اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند.

نائب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور یادآور شد: علیرغم پیگیری‌های مکرر تاکنون نتوانستیم حتی یک جلسه با استاندار مازندران برگزار کنیم و این امر مورد مطالبه کارگران استان است و از استاندار مازندران انتظار عنایت ویژه به کارگران داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *