دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نخستین نشست مشاور بانوان دستگاه های اجرایی مازندران در راه آهن شمال

نخستین جلسه تخصصی مشاور بانوان دستگاه های اجرایی و تجلیل به مناسبت روز زن باحضور رحمان معصومی مدیرکل راهن شمال و سمیه قاسمی طوسی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به میزبانی راه آهن شمال در ساری برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

رحمان معصومی مدیرکل راهن شمال در نخستین دوره نشست تخصصی مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی مازندران که به میزبانی اداره کل راه‌آهن شمال۱ برگزار شد با تبریک میلاد با سعادت دخت نبی اکرم حضرت زهرا( س) روز زن به نگاه محترمانه رسول اکرم(ص) به زنان و دختران اشاره کرد و گفت: نگاه ارزشمند اسلام به زن؛ آنها را از منجلاب حقارت خارج و به عنوان نمونه به دنیا معرفی کرد.

به گزارش ایلنا،وی افزود: بزرگداشت روز زن فرصت مغتنمی است که به زوایای مختلف زندگی حضرت زهرا(س) در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پرداخته و بتوانیم الگویی مناسب و ارزشمند از این شخصیت والا به نسل جوان ارائه دهیم.

مدیرکل راهن شمال، گفت: بانوان به عنوان نقش‌آفرینان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نقشی چشمگیر، محوری و بسزایی پا به پای مردان در انقلاب ایفا کردند و در پیشرفت‌های مختلف کشور بسیار خوب درخشیدند.

وی حفظ کرامت بانوان را مهم و ضرورت دانست و گفت: مدیران باید با حفظ کرامت بانوان با آن‌ها تعامل داشته باشند و زمینه ساز ارتقاء و جایگاه این مفهوم شوند.

معصومی به نقش اثرگذار ۴۰ بانوی شاغل در اداره کل شمال در حمل و نقل ریلی اشاره کرد و افزود: هر یک از این بانوان نقش مهمی در جابجایی مسافران در تردد ریلی دارند.

کاهش خشونت زنان با تصویب لایحه حفظ کرامت زنان

سمیه قاسمی طوسی نیز در ادامه این نشست گفت: زنان ایران اسلامی با الگوبرداری از این بانوی اطهر نقش خود را در جامعه ارتقا داده و حتی در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و پس از آن همواره در صحنه‌های مختلف گام‌های اثرگذاری برداشتند و حضور پرقدرت این قشر از جامعه ایرانی همواره جایگاه والای زن را به اذهان متبادر می‌کند.

وی بر ضرورت حفظ کرامت زنان در جامعه تاکید کرد و افزود: باید تمامی ارزش‌ها و دستاوردهایی که نظام جمهوری اسلامی ایران برای بانوان به ارمغان آورد را ارج نهیم اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه مقابله با خشونت علیه زنان یکی موضوعات بسیار مهم در جامعه امروزی به شمار می‌رود تا جایگاه و کرامت زنان که سهم بزرگی از جامعه دارند، حفظ شود، گفت: تصویب لایحه حفظ کرامت زنان در کاهش خشونت علیه زنان بسیار موثری است.

وی با تاکید بر احقاق حقوق زنان بکارگیری زنان را در مناصب اداری ضرورت دانست و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید زمینه را برای بروز توانایی‌ها و استعدادهای بانوان در حوزه‌های مختلف از جمله فعالیت‌های اجتماعی و اجرایی فراهم کنند.

طوسی ادامه داد: باید یکی از مراکز درمانی دولت مرکز استان به مرکز ناباروری اختصاص پیدا کند تا بخشی از نیازهای این قشر از جامعه تامین شود.

وی احداث سالن اختصاصی برای برگزاری برنامه‌های بانوان در مرکز استان ضروری دانست و افزود: جای سالن دو تا سه هزار نفره برای برگزاری همایش ویژه بانوان در ساری خالی است.

طوسی به جشن بزرگ «شکوه مادری» به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: این همایش صبح دوشنبه ساعت ۸:۳۰ الی ۱۱:۳۰ در مصلی امام خمینی ساری با اجرای برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *