دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

نخستین نشست صمیمی مهندسان مرکز استان با خبرنگاران ساری

همزمان با هفته خبرنگار ،نخستین نشست صمیمی مهندسان مرکز استان با خبرنگاران ساری در رستوران وکیلی برگزار شد.

عکاس(رضا رادجو) منبع: خزرنما

نشست خبری مشترک حامد ربیعی کولایی مدیرعامل شرکت استحکام فولاد و بتن مازند، امیر علیپور مدیر صنایع لوستر و یونس بهارفر رئیس انجمن مهندسین مجری ساختمان ساری با تنی چند از اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش مازنداصناف،حامد ربیعی کولایی مدیرعامل شرکت استحکام فولاد و بتن مازند، نیز در این نشست با تبریک روز خبرنگار این قشر را قشری زحمکتش و فرهیخته برشمرد  و گفت: حل نظام مسائل این قشر یک مسئولیت اجتماعی برای تمامی مشاغل و کانون‌های صنفی است.

چالش‌های صنعت ساختمان تا نقش کلیدی شهرداری‌ها در افزایش مشارکت سازندگان

وی در خصوص وضعیت فعلی صنعت ساختمان در ساری گفت: کمبود مابع مالی، افزایش قیمت مصالح و افزایش تعرفه‌های عوارض شهرداری در حوزه صدور پروانه و کمیسیون ماده 100 و ماده 99 از مهم‌ترین چالش‌های کنونی این حوزه است.

مدیرعامل شرکت استحکام فولاد و بتن مازند، در ادامه به چالش‌های زیست محیطی در پروژه‌های ساختمانی اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های جدی، مدیریت پسماندهای ساختمانی و آلودگی ناشی از فعالیت‌های عمرانی است که می‌بایست برای مدیریت پایدار پسماندها و کاهش اثرات زیست محیطی، برنامه‌های مدونی ارائه گردد.

ربیعی کولایی، بر نقش محوری حمایت دولت و شهرداری‌ها از صنعت ساختمان اشاره کرد و افزود: دولت و شهرداری با اراده تسهیلات مالی، معافیت های مالیاتی و تسهیل فرآیند صدور مجوز، نقش کلیدی در حمایت از صنعت ساختمان دارند که این حمایت‌ها منتج به افزایش سرمایه گذاری و مشارکت بیشتر سازندگان در این بخش خواهد شد.

نقش برندینگ در موفقیت کسب‌وکار غیرقابل انکار است

امیر علیپور مدیر صنایع لوستر علیپور در این نشست با تجلیل از فعالیت‌های خبری خبرنگاران اظهار کرد:  سختی کار خبرنگاران بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: ارائه و پیگیری نظام مسائل مهندسان مجری در گرو اطلاع رسانی اصحاب رسانه است تا صدای این قشر به گوش مسئولان و مردم برسد.

مدیر صنایع لوستر علیپور اعلام کرد: رسانه ابزاری سالم و توانا است که بسیار در عصر امروز اثرگذار است.

علیپور فعال حوزه لوستر و لایتینگ در مازندران گفت: تمامی مشاغل نیازمند اصحاب رسانه به عنوان یک تریبون امین و اثرگذار هستند.

وی با تاکید بر نقش برندینگ در موفقیت کسب‌وکار در عصر کنونی عنوان کرد: در گذشته بازار یابی صنعت لوستر بسیار سخت بود و بعدها با آمیخته شدن این صنعت با هنر و صنعت شیشه‌سازی و نیز تنوع محصولات، در کنار ورود صنعت نورپردازی شهری، این صنعت وارد عصر جدیدی از فعالیت کاری خود شد.

چالش جدی امروز صنعت ساختمان کیفیت ساخت و ساز است

مهندس یونس بهارفر رئیس انجمن مهندسین مجری ساختمان ساری و  بازرس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان کشور نیز در نشست  با اصحاب رسانه اظهار کرد:  بنده به سهم خودم این روز را به جامعه خبرنگاران تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: قشر خبرنگاران جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود که دائما با چالش مواجه هستند.

رئیس انجمن مهندسین مجری ساختمان ساری خاطرنشان کرد: در حوزه ساخت و ساز چالش جدی امروز ما کیفیت ساخت و ساز است و متاسفانه به دلیل اینکه بازاریابی مطرح است چندان به کیفیت بها داده نمی‌شود.

بازرس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان گفت: تا زمانی که آگاهی مردم نسبت به کیفیت ساخت و ساز افزایش نیابد نمی‌توان انتظار اتفاق خاصی بود.

بهارفر بیان کرد: عموم مردم تنها موفق به تنها خرید یک مرتبه ساختمان می‌شوند که باید کمک کنیم تا ساختمان‌های با کیفیت را برجسته کنیم و اینجا نقش رسانه بسیار حایز اهمیت است.

وی عنوان کرد: تعرفه اختصاصی مهندسان مجری سرانجام به فرجام رسید و منتشر کردیم و رضایت‌مندی حاصل شد.

رئیس انجمن مهندسین مجری ساختمان ساری اعلام کرد: در بحث رتبه بندی سایت مهندسان مجری در دست انجام جهت رتبه بندی مهندسین مجری است و بزودی این مطالبه مهندسان محقق خواهد شد.

2 دیدگاه دربارهٔ «نخستین نشست صمیمی مهندسان مرکز استان با خبرنگاران ساری»

درود سلام
خدمت جامعه رسانه کشور
خصوصا خبرنگاران تلاشگر در خط مقدم این بخش مهم
امید است که صنعت ساختمان و ساختمان سازی در جامعه و کشور و آینده
برای مردم میهن عزیز
و کشور عزیزمان ایران
با همکاری همه عوامل خصوصا دست اندرکاران رسانه
به جایگاه تعالی خودش برسه؟
و حضور جامعه مهندسین کشور نیز
در بحث صنعت ساختمان و ساختمان سازی بتونه در نگرش فکری عموم جامعه مردم به یک اصل و استقبال و یک نیاز مهم تبدیل بشه؟
روزی که هر فرد جهت ساخت یک بنا در هر کجا ؟
میبایست یک مهندس مجری رو درکنار خودش الزاما داشته باشه و مراجع صدور پروانه شهرداری‌ها الزاما جهت ثبت درخواست ضوابط شهرداری و صدور پروانه ساخت بنا حتما این امر مهم رو توسط مهندسین مجری سازنده ذیصلاح ثبت و اعمال و اجرا کنند؟
پازل گم شده ای که اجرای آن ۸۰درصد معضل ساختمان سازی های بی کیفیت رو از جامعه کشور حذف خواهدکرد؟!!!
این اتفاق؟ به هر کسی اجازه نمیده که به خودش اجازه بده صرفا با داشتن منابع مالی وارد صنعت ساختمان و ساختمان سازی بشه؟
رسانه و عوامل رسانه خیلی میتونن کمک کنند
تا جامعه و عموم مردم برای ساخت ساختمان خودشون حتما و حتما از مهندسین باتجربه استفاده کنند تا یک ساختمان مهندسی ساخته بشه
چراکه
ساختمان برای ماندن است**** نه صرفا ساختن

به امید آن روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *