دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه در بابلسر

هم‌زمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه، مراسم هم‌اندیشی حوزویان و دانشگاهیان در دانشگاه مازندران برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

هم‌زمان با سال‌روز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، مراسم هم‌اندیشی حوزویان و دانشگاهیان با حضور آیت‌الله لایینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران، حجت‌الاسلام رحیمیان رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، حجت‌الاسلام مستقیمان مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، دکتر سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاونان و مشاوران رییس، روسای دانشکده‌ها و جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه و پژوهش‌گران حوزوی در سالن اجتماعات شهید آوینی دانشکده هنر و معماری برگزار شد.

برای رسیدن به موفقیت باید استحقاق آن ایجاد شود

آیت‌الله لایینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، در مراسم هم‌اندیشی حوزویان و دانشگاهیان با تاکید بر این‌که ملاک برتری در یک درگیری حق و باطل نیست، بلکه استحقاق است گفت: چه بسا جبهه‌های حقی که از باطل شکست خورده‌اند، زیرا مولفه‌های پیروزی و موفقیت در آن‌ها نبوده است.

بنابراین چیزی که مهم است استحقاق است، نه صرف حق بودن.

آیت‌الله لایینی با اشاره به این نکته که گاهی مشاهده می‌شود جبهه باطل در باطل خود آن‌چنان مجتمع و متحد بوده اما جبهه حق دچار تفرقه است که این باید درست شود، تصریح کرد: حفظ شرایط یک موفقیت و یک پیروزی بسیار مهم است، یک دانشجو، یک طلبه یا یک استاد که برای علم تلاش می‌کند باید به قله‌های بالای علم برسد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تاکید بر این‌که برای حاصل‌شدن پیشرفت و موفقیت باید استحقاق آن ایجاد شود گفت: یکی از بهترین و مهم‌ترین مولفه‌های استحقاق، وحدت و یکی از بدترین ضربه‌ها به پیکر یک جامعه و عامل عقب‌ماندگی، تفرق و تفرقه است. اگر وحدت باشد به موفقیت منجر خواهد شد.

اگر وحدت در دو قطب جامعه دانشگاهی و جامعه حوزوی باشد، آثار آن در کل جامعه فراگیر می‌شود.

پیوند حوزه و دانشگاه در دهه پنجم انقلاب باید منجر به تمدن‌سازی شود

روح‌الله سلگی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز در این مراسم با اشاره به نقش شهید مفتح در شکل‌گیری وحدت میان حوزه و دانشگاه، گفت: شهید مفتح برای اولین بار، انقلاب را از سطح نخبگانی به سمت مردم آورد و نقطه عطف شکل‌گیری انقلاب، نماز عید فطر شهید مفتح بود.

سلگی با تاکید بر نقش موثر شهید مفتح در راه برقراری ارتباط با نسل جوان و چگونگی معاشرت با این قشر، تصریح کرد: ما در قرن ۱۹ در اروپا شاهد یک تحولی بودیم که برخی اندیشمندان به سوی ایجاد شکاکیت و نسبی‌گرایی رفتند و درخصوص تقابل دین و علم نظریه‌هایی مطرح کردند. آسیبی که این نسبی‌گرایی وارد کرد و کماکان آثار ضربه‌های آنان مشاهده می‌شود این است که بین دنیا و آخرت، فاصله و شکاف‌ها انداخته و علم تک‌ساحتی تعریف شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان این‌که امروزه رهبر فرزانه انقلاب، پیشتاز در پیوند علم و دین است و این دوگانگی که سال‌ها نظریه‌پردازان غرب‌زده بر آن می‌کوبیدند توسط رهبر معظم انقلاب نفی شد؛ خاطرنشان کرد: امروز ایشان پشتیبان مدرن‌ترین علوم بشری است تا محصور بودن علوم در بین چند کشور شکافته شود.

وی افزود: ما از آن مرحله اولیه فاصله گرفتیم و امروز پیوند میان حوزه و دانشگاه در دهه پنجم انقلاب باید منجر به تمدن‌سازی شود که تلاش برای حضور اساتید انقلابی می‌تواند به پیوند میان این دو مقوله کمک کند.

سلگی یادآور ‌شد: ذکر مصیبت حضرت فاطمه زهرا (س) و برگزاری پنل تخصصی با حضور صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه از مهم‌ترین برنامه‌های این مراسم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *