دسته‌ها
آرشیو ساری

مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران باحضور وزیر کشور

مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران در سالن الغدیر سپاه کربلای این استان با حضور وزیر کشور برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

در این مراسم از خدمات سه ساله احمد حسین زادگان تقدیر و سید محمود حسینی پور نوری به عنوان استاندار جدید معارفه شد.

به گزارش ایمنا،احمد وحیدی، وزیر کشور در این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز برای تجلیل از خدمات حسین‌زادگان و معارفه حسین‌پور به عنوان استاندار جدید مازندران به دیار علویان آمدیم و امیدواریم استاندار جدید با تلاش خود به مردم مازندران خدمت کند.

وی سپس به دیدار نماینده ولی فقیه در استان رفت و در این جلسه با بیان اینکه مازندران استانی بسیار مهم، استراتژیک و دارای ظرفیت‌های کم نظیر است، گفت: مازندران قطب مهم توسعه کشو بوده و در دوره جدید، شکوفایی بیشتری از این استان خواهیم دید.

وزیر کشور اضافه کرد: در طول تاریخ، حماسه‌های زیادی از مردم دیار استان مازندران دیدیم و شنیدیم که ادامه خواهد داشت.

وحیدی سپس در سالن الغدیر پ در جمع مدیران استان اظهار کرد: مازندران استانی برخوردار در همه زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی بوده و ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد. رتبه اول در تولید برنج، رتبه دوم در مرکبات و رتبه برتر در تولید مرغ و تخم‌مرغ و گل‌های زینتی، بخش اندکی از ظرفیت‌های بزرگ استان مازندران است.

وی با اشاره به سابقه انقلابی و اجرایی استاندار جدید، افزود: وی در سطح ملی مورد اعتماد و حمایت قرار دارد و این ظرفیت خوبی است که می‌تواند با روحیات جهادی در این مسئولیت موفق بوده و شاهد دستاوردهای خوبی از استاندار جدید باشیم و این مهم با همراهی مسئولان اجرایی استان عملی می‌شود است.

وزیر کشور ادامه داد: امروز دولت و رئیس جمهور با همه توان به دنبال رفع مشکلات هستند و در بحث کرونا، کنترل بازار سیمان و فولاد توفیقات مناسبی به دست آمده است.

وحیدی تصریح کرد: تنظیم بازار یکی از اقدامات جدی دولت بوده و پس از آن حرکت زیربنایی دیگری که برای حل مشکلات مزمن اقتصادی وجود دارد در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هر استانی طرحی برای پیشرفت دارد، گفت: این طرح را استاندار با کمک همگان در کوتاه‌مدت و بلندمدت باید پیش ببرد. دستاوردهای خوبی در دوران انقلاب توسط مردم استان مازندران انجام شده و مدیران استانی زحمات خوبی کشیدند و امیدواریم مورد قبول درگاه حق قرار گیرد.

مشکلات مازندران ناشی از ناکارآمدی مدیران است

آیت الله محمدی‌لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز با اشاره به قابلیت‌های این استان، اظهار کرد: دریا، جنگل، کشاورزی و گردشگری فرصت‌های بسیار زیادی در استان مازندران بوده که چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه به در مازندران به کسی نیاز داریم که روحیه جهادی میدانی داشته و حقوق و پول برایش مهم نباشد، گفت: خدمات و فضائل به جای خودش، اما ذکر مصیبت‌های زیادی در حوزه مدیریتی وجود دارد که بعضاً به خاطر ناکارآمدی‌ها و تعلل‌ها به وجود آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه روی قیمت‌های کمرشکن کنترلی نیست، افزود: حوزه نظارت نیاز به تقویت بیشتری دارد. حراست، بازرسی، و دیوان محاسبات داریم، اما بازهم شاهد فساد هستیم. پروژه‌های نیمه تمام زیادی در استان وجود دارد که رئیس جمهور باید این موضوع را در اولویت قرار داده است.

محمدی لائینی با طرح این درخواست که پروژه‌های جدیدی باید در استان تعریف شود، گفت: ایجاد قطار پرسرعت یکی از نیازهای اساسی استان‌های شمالی در کشور است، چه اشکال دارد که قطار محلی پرسرعتی داشته باشیم. بخش خصوصی حاضر به فعالیت در این زمینه بوده، اما بروکراسی اداری مانع از اجرای پروژه‌های بزرگ است.

باید به جوانان مازندرانی فرصت داد

محمود حسینی پور، استاندار جدید مازندران نیز با بیان اینکه باید تحریم مدیریتی استان مازندران را بشکنیم، اظهار کرد: باید از ظرفیت جوانان در توسعه استان استفاده شود. ۴۲ سال از عمر انقلاب گذشته اما معلوم نیست تا کی باید جوانان ما در دیگر استان‌ها خدمت کنند.

وی افزود: ما دیگر فرصت گزارش عملکرد «ما نتوانستیم» نداریم و باید گزارش دهیم که چه اقداماتی انجام دادیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید برای توسعه استان، فرهنگ جهادی حاکم شود، گفت: تا کی باید گزارش دهیم که نتوانستیم؟ مردم مازندران و جوانان می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌ها شرایط تحریمی که بر کشور حاکم بوده را شکست دهند.

حسینی پور اضافه کرد: روحیه جهادی در استان مازندران باید تقویت شود. در صنایع نظامی و موشکی با استفاده از ظرفیت جوانان، انحصار را شکستیم و امروز اگر دشمن جرأت نمی‌کند که نگاه چپ به کشور داشته باشد، از برکت جوانان است.

وی تصریح کرد: هر مسئولی طی این سال‌ها وارد استان شده، اعلام کرده که این استان برخوردار است، اما آیا این مردم مظلومی که در شهرها هستند این برخورداری را حس می‌کنند؟

استاندار مازندران افزود: وضعیت شهرهای مازندران اصلاً و ابداً در شأن و منزلت این استان نیست. شورای استان اولویت خود را بر پاکسازی تمام شهرها بگذارد؛ زیرا وضعیت این شهرها به گونه‌ای است که تصور می‌شود در دور افتاده‌ترین مسیرها در حال تردد هستیم، در حالی که در شهرهای مهم گردشگری کشور قدم گذاشته‌ایم‌.

حسینی پور با اشاره به اینکه برنامه‌های زیادی برای ارتباط با کشورهای حاشیه خزر وجود دارد، گفت: اگر قرار باشد وضعیت شهرهای مازندران به همین منوال باشد پذیرفتنی نیست.

وحدت و همدلی مردم و مسئولان رمز توسعه مازندران است

احمد حسین زادگان، استاندار سابق مازندران نیز در این مراسم اظهار کرد: خدمت برای مردم مازندران افتخاری بود که طی سه سال به من سپرده شد.

وی افزود: با همکاری تمام مسئولان طی سال‌های گذشته برای توسعه استان تلاش کردیم و همه جریان‌های سیاسی را بدون رویکردهای جناحی پای کار آوردیم و اولویت فعالیت‌ها و مأموریت‌های مدیران را گره گشایی از مشکلات استان قرار دادیم.

استاندار سابق مازندران ادامه داد: سیاست و راهبرد نمایندگان مجلس طی سال‌های گذشته بسیار خوب بود و هماهنگی مسئولان ارشد استان به ویژه نماینده ولی فقیه در استان، سپاه، بسیج، مدیران دستگاه‌های اجرایی ستودنی است.

حسین زادگان اضافه کرد: در بحث منطقه آزاد تمام مراحل طی سه سال گذشته انجام شد و کارهای عقب مانده را حل کردیم که پیگیری‌هایی از این دست باید استمرار یابد تا به نتیجه نهایی برسد.

وی با بیان این که در سخت‌ترین شرایط، استان را تحویل گرفتیم و بلایای طبیعی خسارت‌های زیادی را به بار آورد، گفت: در بحث تولید برق و سایر مسائل زیرساختی، اقدامات خوبی انجام شد که امیدواریم این روند در ادامه نیز استمرار یابد.

استاندار سابق مازندران اضافه کرد: در بحث جمع‌آوری آب‌های سطحی مشکلاتی وجود دارد و اعتباراتی را نیز در نظر گرفتیم و آغاز عملیات اجرایی چندین سد استان در دستور کار بوده که از استاندار جدید می‌خواهیم برای ساخت و تکمیل این طرح‌ها تلاش کند.

حسین زادگان تصریح کرد: باوجود مشکلات اقتصادی نگذاشتیم کارخانه‌ها در مازندران تعطیل شود و ۲۰۰ واحد صنعتی طی دو سال گذشته به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: در حوزه شیلات، زراعت چوب و افزایش طرح‌های کشاورزی گلخانه‌ای، طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی انجام شد و در بحث ساحل و اقتصاد دریا محور نیز تلاش‌های زیادی انجام شده است؛ اکنون ۸۷.۵ درصد حریم ۶۰ متری سواحل خزر در استان آزاد سازی شده است.

استاندار سابق مازندران خاطرنشان کرد: برای حضور مازندران در رویدادهای مختلف جهانی تلاش شد و تبدیل شدن ساری به پایتخت گردشگری در سال ۲۰۲۲ در بین کشورهای عضو اکو، از جمله این دستاوردها است.

حسین زادگان ادامه داد: در بحث جمع‌آوری زباله، در شهرستان‌های مختلف طرح‌هایی برای مدیریت پسماند در دست اجرا بوده که باید برای تکمیل این طرح‌ها اقدام شود.

وی افزود: با لایه‌های اجتماعی و باهدف رضایتمندی آحاد جامعه ارتباط برقرار کردیم و طرح‌های ورزشی زیادی در سال‌های گذشته در استان افتتاح شد.

استاندار سابق مازندران گفت: برای توسعه زیرساخت فرودگاه‌های استان نیز اقدامات خوبی انجام شد و در بحث مسائل زیرساختی از جمله آب شرب و راه، باوجود اقدامات انجام شده، مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع آن تلاش شود.

حسین زادگان تصریح کرد: کرونا باوجود مصیبتی که ایجاد کرد، اما برای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی استان خوب بود. از تمام مسئولان به ویژه نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس، ائمه محترم جمعه، شورای تأمین و اداری و رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد که با همدلی برای گره گشایی از مشکلات مردم در تلاش بودند، نهایت قدردانی را دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *