دسته‌ها
آرشیو فرهنگی

مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور مازندران

مراسم تجلیل از پژوهشگران برتردانشگاه پیام نور مازندران در آستانه گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری باحضور معاون علوم تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ساری برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مازندران در آستانه گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری ، آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور مازندران درسالن اجتماعات ستاد استان در ساری برگزار شد.

**بایدبه سمت کاربردی شدن و تقاضامحورکردن پژوهش ها حرکت کنیم

دراین مراسم دکتر محمد مهدی نژاد نوری معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی تخصصی با عنوان “به سوی قله ها و کسب مرجعیت علمی و تعاملات راهبردی” در خصوص علم اظهار داشت: بر اساس آموزه های دینی و اعتقادی، دانش سلطنت و قدرت است.

وی با بیان اینکه بزرگترین ضعف حوزه ی آموزشی جامعه این است که دستاوردهای پژوهشی سر سفره مردم نمی آید، تصریح کرد: بدون تردید اوضاع اقتصادی اجتماعی جامعه و شهروندان تحت تاثیر علم بهبود پیدا می کند و ما بایدبه سمت کاربردی شدن و تقاضا محور نمودن پژوهش ها حرکت کنیم و این جزء سیاست ها و الزامات راهبردی نظام هست.

دکتر مهدی نژاد نوری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به تشریح ویژگی های علم و پژوهش پرداخت و گفت: جهاد علمی، شتاب علمی و دستیابی به قله های پیشرفت و ایجاد تمدن نوین اسلامی چشم انداز این بیانیه است.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عوامل موثر در جهش علمی کشور اظهار داشت: ارکان جهت ساز، قوانین و مقررات، سازماندهی و فرایندها توانمندی، ابزار و منابع از مهمترین عوامل تاثیر گذار در جهش علمی کشور با رویکرد انقلابی حرکت های جهادی است. وی اصول حکمرانی نوآوری،فناوری و علم را همگرایی، مشارکت، ارتقای بهره وری و کیفیت،جهاد و توکل،برابری و رقابت برشمرد.

**۱۸۰مقاله،۱۲عنوان کتاب و ۸طرح پژوهشی حاصل یک سال فعالیت اعضای هیات علمی این دانشگاه است

در این مراسم دکتر حسین نازک تبار سرپرست دانشگاه پیام نوراستان مازندران، هفته ملی پژوهش و فناوری را گرامی داشت و تاکید کرد:جا دارد از زحمات و خدمات علمی و پژوهشی اعضای هیات علمی، پژوهشگران و فناوران کمال تقدیر و تشکر را کنم . وی افزود :دانشگاه پیام نور مازندران توانسته است در حوزه زیست بوم فناوری و نوآوری و اکوسیستم کارآفرینی را با تلاش و همکاری اساتید یاوران علمی و دانشجویان عملیاتی کند.

دکتر نازک تبار گفت: پژوهشهای کاربردی و طرح های تحقیقاتی درزمینه تولید و رسیدن به برخی از محصولات نهایی پژوهشی و بهره مندی از فناوری های جدید را در دانشگاه گسترش دادیم. وی گفت: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین و توجه به اسناد بالادستی و نقشه جامع علمی کشور و در راستای تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت اقدامات مهمی انجام گرفته است از قبیل راه اندازی مرکز نوآوری و ایجاد سه شرکت دانش بنیان توسط اعضای علمی که یک شرکت به عنوان شتاب دهنده در حال فعالیت می باشد، انعقاد قرارداد به ارزش ۱۰ میلیارد ریال با شرکت های فناور در حوزه گیاهان دارویی، انعقاد قرارداد و تفاهم نامه با پارک علم و فناوری برای استقرار شرکت های دانش بنیان در مراکز ساری و محمودآباد، همینطور اخذ مجوز خانه خلاق و نوآوری از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای مراکز تنکابن و آمل در حوزه گردشگری و آموزش، برگزاری رویدادهای استارتاپی مشترک با دستگاههای اجرایی استان مازندران. وی از انتشار ۱۸۰ مقاله علمی پژوهشی isi و isc ،انتشار ۱۲ عنوان کتاب و ۸ طرح پژوهشی در حوزه های علوم انسانی، پایه فنی کشاورزی هنر و معماری توسط اعضای هیات علمی این استان درسال۱۴۰۱ خبرداد و‌گفت: راه اندازی اندیشکده مطالعات راهبردی امنیت آب توسط دفتر نهاد رهبری که امروز به افتتاح رسیده است،از مهم ترین رویدادها و اقدامات حوزه پژوهش و فناوری این دانشگاه است. وی در پایان از زحمات و همکاری مدیران مربوطه و اعضای ستاد هفته پژوهش و فناوری استان در برپایی این مراسم قدردانی کرد.

دکتر بابک مومنی رییس گروه کارآفرینی و ارتباط باصنعت و دبیرستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور مازندران،گزارشی از نحوه انتخاب پژوهشگران برتر و نیز مهم ترین اقدامات پژوهشی دانشگاه در یکسال اخیر را ارائه داد. در این مراسم از شش پژوهشگر برتر دانشگاه پیام نور استان ۶ نفراز میان اعضای علمی ،یک نفراز میان یاوران علمی بخش کارمندان و یک گروه فناور سه نفره دانشجویی با اهدای لوح تقدیر و هدایا قدردانی شد.

اسامی پژوهشگران برتر دانشگاه پیام

نور استان مازندران در سال ۱۴۰۱ عبارتند از:

۱- دکتر سید افشین موسوی چلک (دانشیارعلم اطلاعات و دانش شناسی مرکز ساری)

۲- دکتر حمید قاضی زاده خلیفه (ازمرکز تنکابن)

۳- دکتر بییتا باقرنژاد (مرکز رامسر)

۴- دکترسیدمهدی میرحسینی عالی زمینی (مرکز آمل)

۵- دکتر مرتضی سیاوشی(مرکزبهشهر)

۶ – دکتر سید امین مصطفویان (مرکزساری)

بخش کارمندان:

۱- دکتر سید معصوم باقرپور

و بخش دانشجویی:

گروه فناور “راشا ”

۱- علی پورقاسم

۲- امیرحسین اکبری الندانی

۳- مهراب احمدی واستانی.

در این مراسم دکتر نعمت زاده رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران ،حجت الاسلام و المسلمین علی نامدار مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان مازندران، سرهنگ شهرام نوری رئیس بسیج اقشار و متخصصان سپاه کربلای مازندران، شماری از مدیران پژوهشی دانشگاه ها و دستگاههای اجرایی استان، روسای مراکز واحد هاو اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان مازندران حضور داشتند.

۰۹:۰۳ بعدازظهر

۰۹:۰۳ بعدازظهر

۰۹:۰۳ بعدازظهر

۰۹:۰۳ بعدازظهر

۰۹:۰۳ بعدازظهر

۰۹:۰۳ بعدازظهر

۰۹:۰۳ بعدازظهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *