دسته‌ها
آرشیو

مراسم تجلیل از خبرنگاران در فرماندهی انتظامی مازندران

مراسم تجلیل از خبرنگاران استان در فرماندهی انتظامی مازندران با حضور سردار میرزایی فرمانده پلیس مازندران برگزار شد.

عکاس(علی کامل) منبع: خبرگزاری برنا

فرمانده انتظامی استان مازندران در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان، گفت: مهمترین رسالت خبرنگاران سعادت بشر و رساندن جامعه به آرامش و اهداف عالیه است . 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان، با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهید صارمی و شهدای خبرنگار را گرامی داشت .
فرمانده انتظامی استان مازندران، با بیان این که خبرنگاری رسالتی است که بر عهده خبرنگاران گذاشته شده است، تصریح کرد: روایت اتفاقات کربلا و خطبه‌ تاریخی حضرت زینب (س) در مجلس یزید، رسالت مقدسی بود که واقعه‌ کربلا را پس از 1400 سال هنوز زنده نگه داشت .
سردار میرزایی از مهمترین رسالت خبرنگاران را ارتقاء نظام کشور و روحیه بخشی به مردم عنوان کرد و اظهار داشت: از جمله اهداف خبرنگاری رساندن بشر به سعادت است که مصداق بارز آن واقعه کربلا بوده است که اگر نقل نمی شد مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اهداف واقعه عاشورا مغفول می ماند.
میرزایی، خاطرنشان کرد: رسانه ها در واقع با ایجاد باورپذیری در مردم تعیین کننده سمت و سوی یک واقعه و رخدادند و شکست و پیروزی یک واقعه نیز وابسته به خبری است که منتشر می کنند و می تواند جامعه را به آرامش رسانده و به اهداف عالیه نزدیک تر کند .
وی با بیان این که از مهمترین رسالت خبرنگاران معرفی توانمندی‌های مغفول جامعه و التیام الام مردم است، گفت: از دیگر رسالت خبرنگاران این است که باید چشم و گوش مردم باشند و با بیان نقاط ضعف و قوت و مطالبه گری از مسئولان در جهت احقاق حقوق مردم گام بردارند.
فرمانده انتظامی استان مازندران در ادامه با ابراز خرسندی از تعامل سازنده بین اصحاب رسانه و فرماندهی انتظامی استان، بیان داشت: در راستای این تعاملات موفقیت های خوبی نصیب انتظامی استان شده است .
سردار میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکردهای انتظامی استان در جهت کاهش جرائم پرداخت .
وی با اشاره به این که 48 درصد از سرقت های به وقوع پیوسته در سطح استان، سرقت های خرد است، اظهار داشت: نرم افزایش سرقت ها در کشور 7 درصد است در حالی که این رقم در استان مازندران کمتر از 4 درصد است.
این مقام انتظامی با بیان این که استان مازندران در حوزه کشف سرقت ها رتبه یازدهم کشور را دارد، اظهار داشت: استان مازندران از استان های امن کشور در حوزه جرایم مهمه محسوب می شود.
میرزایی با اشاره به وقوع 2 و نیم درصدی قتل کشور در استان، گفت: استان در حوزه نزاع های فردی رتبه دوازدهم کشوری را دارد که با توجه به حجم ترددها و حضور فرهنگ های مختلف به واسطه حضور غیر بومیان در استان نیاز به فرهنگ سازی بیشتر در این زمینه است.فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که 3 و نیم درصد از متوفیان ناشی از حوادث رانندگی کشور مربوط به استان مازندران است، گفت: این درحالی است که استان مازندران در حوزه ترددهای جاده ای رتبه یکم کشور را دارد.

خبرنگاران، طلایه داران خط مقدم جبهه آگاهی بخشی جامعه

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران ، خبرنگاران را طلایه داران خط مقدم جبهه آگاهی بخشی جامعه خواند


سرهنگ “سید جعفر ساداتی” در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت سرور وسالار شهیدان حضرت آقا اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و شهدای عرصه قلم به ویژه خبرنگار شهید صارمی، روز خبرنگار را گرامی داشت.
سرهنگ ساداتی در این مراسم، خبرنگاران را طلایه داران خط مقدم جبهه آگاهی بخشی جامعه خواند و گفت: خبرنگاران در صحنه‌های سرنوشت ساز با تلاش‌ خستگی ناپذیر و صادقانه با قدرت قلم خود در فرایند پیچیده و دشوار تقابل با جنگ شناختی دشمن با اطلاع رسانی شفاف و به هنگام در راستای بازتاب واقعیات، دفاع از امنیت، آزادگی و اسلام از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند و همواره در شرایط مختلف حضور موثر و مثبت شان را در کنار خود و در اجرای صحیح ماموریت ها احساس کردیم.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، تصریح کرد: بی شک انتشار و تحلیل صحیح اخبار و رخدادها در راستای آگاه سازی و تنویر افکار عمومی رسالت خطیری است که با نام خبرنگار پیوند خورده است.
وی افزود: خبرنگاران فهیم و متعهدی که با همتی والا برای آگاهی و روشنگری در جامعه گام برداشته و با اطلاع رسانی صحیح، صریح و دقیق حرکت جامعه را به سوی قله های دانش و علم تسریع بخشیده و باعث پیشرفت و سعادت آن می گردند.
سرهنگ ساداتی در ادامه تاکید کرد: فراجا نیز چون سازمانی موفق مرهون زحمات بی دریغ این خبرنگاران در نشر هوشمندانه ارزش ها و اخبار می باشد بر همین اساس خود را موظف به تجلیل از این عزیزان می داند.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران در پایان خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته با همت والای خبرنگاران، بیش از 3 هزار و 440 عنوان خبر، گزارش، تحلیل و گزارشات تصویری از برنامه ها، رزمایش و طرح های انتظامی و ترافیکی در سطح استان مازندران، توسط کارشناسان اداره اطلاع رسانی در خبرگزاری پلیس منتشر و به سایت های خبری، خبرگزاری ها ارسال شد.
گفتنی است در پایان این مراسم با اهدا لوح یاد بود و هدیه از خبرنگاران در خصوص درج و نشر اخبار و هشدارهای انتظامی تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *