دسته‌ها
آرشیو حوادث

افتتاح فاز نخست شبستان امامزاده عباس(ع) ساری

مراسم محفل انس با قرآن کریم و تجلیل از نخبگان قرآنی استان مازندران، همچنین بهره‌برداری از فاز نخست طرح توسعه شبستان آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری باحضور استاندار مازندران برگزار شد.

عکاس(ابراهیم فلاح) منبع: پایگاه خبری آوای خزر

سیدمحمود حسینی‌پور در محفل انس با قرآن کریم و تجلیل از نخبگان قرآنی استان و بهره‌برداری از فاز نخست طرح توسعه شبستان آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری، افزود: تمسک به اهل بیت عصمت و طهارات و امامزادگانی که در سطح استان داریم می‌تواند زمینه رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی در سطح جامعه شود و این موضوع هم به کارکرد متولیان اوقاف وابسته است.

وی با اشاره به اقدامات مناسبی که در اوقاف استان انجام می‌شود، گفت: بخش زیادی از گردشگرانی که به استان می آیند، شیعیان کشورهای مختلف هستند که می‌توان این توریسم را به سمت اماکن مقدسه در استان هدایت کرد.

استاندار مازندران در ادامه با اشاره به خدماتی که شهید رجایی در دوران کوتاه مدیریت کشور ارائه داد، گفت: ایشان در حال حاضر به عنوان الگویی مطرح است و باید همه از فرصت خدمت‌گذاری که در اختیار داریم شهید رجایی وار برای رفع مشکلات مردم گام برداریم.

وی خواستار برپایی برگزاری محافل قرآنی در سطح امامزادگان استان شد و گفت: این محافل در شهرهای که شاهد حضور گردشگران هستیم افزایش پیدا کند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه همه در مقابل ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مسوول هستیم، ادامه داد: این مسؤولیت بسیار سنگینی است که باید در مقابل کارکردهایمان جوابگوی آنها باشیم.

وی با اعلام اینکه امام راحل انقلاب اسلامی را به سرانجام رسانده و رهبر معظم انقلاب آن را تثبیت کرده است، افزود: شهید رجایی و سردار شهید قاسم سلیمانی و دیگر سرداران شهید در جبهه مقاومت و لبنان تربیت یافته مکتب امام راحل هستند و خدا را شاکر هستیم که در دوره‌ای به دنیا آمده و زیست می‌کنیم که دوره حیات انقلاب اسلامی ایران است.

وی، بیان کرد: خدمت به مردم و مردم داری از شاخصه های مهم دولت مردمی شهید رجایی که تنها ۲۸روز خدمت کرده‌ است، بود.
حسینی پور با بیان اینکه الگو و شاخص اصلی همه دولت ها دولت شهید رجایی بود و دولت ها خود را با شاخصه های دولت شهید رجایی محک می زدند، ادامه داد: دولت شهید رجایی یک الگوی موفق در حکمرانی نظام جمهوری اسلامی بوده و اتفاقات بسیار مهمی در این دولت رقم خورد.
وی برلزوم احیای محافل انس با قرآن کریم در امامزادگان شاخص شهرهای توریستی استان تاکید کرد و گفت: برای صیانت از خون پاک ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید دوران دفاع مقدس و ۴۳ شهید مدافع حرم استان باید در مسیر قرآن و ولایت حرکت کرد.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری نیز در مراسم محفل انس با قرآن کریم و تجلیل از نخبگان قرآنی استان مازندران، اظهار کرد: طرح توسعه امام زاده عباس (ع) ساری به صورت جدی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی تصریح کرد: فاز نخست طرح توسعه شبستان آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری امروز به بهره‌برداری می‌رسد عملیات فاز دوم هم در دست پیگیری است.

حیدری خاطر نشان کرد: ۱۲۷ پروژه در استان بر اساس برنامه در حال اجرا است، تعمیر و بازسازی عرصه و عیان وقف ۲۵ پروژه با متراژ بیش از ۱۱ هزار متر است که توسط اوقاف با حضور سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در زمان کرونا برای پرداخت حقوق مواجه بودیم، افزود: بحث سرمایه‌گذاری پایدار در سطح استان در برنامه کاری قرار گرفته و در بقعه امام زاده عبدالله ۱۲۷ واحد تجاری در امامزاده عبدالله (ع) آمل کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برنامه‌ریزی برای ورود به این مجموعه در بحث اجرای زراعت چوب، گفت: این طرح در اراضی سطح اوقاف عملیاتی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در برخی از امامزhدگان به ویژه امامزاده عبدالله (ع) آمل وجود داشت، افزود: با توجه به اقدامات انجام شده در حال حاضر هر مسئول استانی و یا ائمه جمعه که در این مجموعه حضور پیدا می‌کنند نسبت به اقدامات انجام شده ابراز رضایت و زبان قدردانی دارد.

حیدری یادآور شد: این پروژه و ۱۲۸ پروژه‌های امامزادگان در سطح استان مازندران امروز به سرانجام مطلوب رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به همکاری، سپاه کربلای استان، سپاه قدس و خیران، گفت: در برخی از امامزاده‌های شاخص به ویژه امام زاده عبدالله آمل کمک‌های زیادی برای رفع مشکلات این مجموعه به مجموعه اوقاف استان شده است.

حیدری در ادامه به اقدامات عمرانی انجام شده در سطح امامزاده‌های استان، افزود: نصب ضریح و فعالیت‌های عمرانی در مجموعه امامزاده‌های استان در حال انجام است و گزارش کاری هم در این زمینه تهیه کردیم.

وی در ادامه به برخی شبهات ایجاد شده در فضای مجازی درباره تعداد امامزاده‌ها مطرح شود، گفت: ما حق ارائه خدمات به امامزاده‌ای که ثبت نشده باشد نداریم و اصلاً امام زاده فاقد ثبت در سطح استان نداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اضافه کرد: شهید رجایی با ۲۸ روز خدمت به دلیل نیت خالصانه یک الگوی ماندگار صبر و تلاش در کشور نام گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *