دسته‌ها
آرشیو خبری ساری فرهنگی مازندران

سومین سالگرد بزرگداشت آیت‌الله نورالله طبرسی در مصلای ساری

سومین سالگرد بزرگداشت آیت‌الله «طبرسی» نماینده فقید رهبر معظم انقلاب اسلامی در مازندران با حضور جمعی از مسئولان استانی در مصلای نمازجمعه ساری برگزار شد.

عکاس(سید محمد جلال‌نژاد) منبع: دفاع مقدسخزرنما

سومین سالگرد ارتحال آیت الله نورالله طبرسی (ره)، عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی فقیه در استان مازندران،همزمان با سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) با حضور نماینده مقام معظم رهبری در استان، استاندار مازندران و مدیران استان و سخنرانی حجت الاسلام گواهی، رییس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح در مصلای حضرت امام خمینی (ره) ساری برگزار شد. ‎

نظام اسلامی ثابت و استوار به حیات جاودانه خود ادامه می‌دهد

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی در آیین سومین سالگرد درگذشت مرحوم آیت الله نورالله طبرسی نماینده فقید ولی فقیه در مازندران که با حضور استاندار مازندران، شماری از مسوولان دستگاه های اجرایی و اقشار مختلف مردم در محل مصلای نمازجمعه شهر ساری برگزار شد، افزود: مردم با شرکت در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال علاوه بر اعلام خشم و انزجار خود از سران استکبار، بار دیگر ثابت کردند که تابع ولایت و حامی و پشتیبان قوی رای نظام اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان انقلاب با ایجاد اغتشاشات در کشورمان به خیال واهی خود درصدد براندازی نظام اسلامی بودند، اظهارکرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با روشنگری این توطئه شوم آنان را با شکست مواجه کرد؛ ضمن اینکه مردم با بصیرت ایران اسلامی نیز در این ناآرامی ها با اغتشاشگران همراهی نکردند و ثابت کردند که دوستدار انقلاب هستند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان قصد دارند با ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه، مردم را نسبت به نظام و دولتمردان ناامید کنند در حالی که مردم با بصیرت ایران اسلامی با شرکت در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال این توطئه شوم آنان را همانند گذشته نقش برآب کردند و شواهد گویای این واقعیت مهم و اساسی است که حضور مردم در راهپیمایی جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهایی که کانون ناآرامی و اغتشاشات بود، امسال بسیار چشمگیر از سال های گذشته بود.

آیت الله طبرسی مجاهدی وارسته و خستگی ناپذیر

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه مرحوم آیت الله طبرسی همواره حلقه اتصال بین مردم و مسوولان بود و توانست ساماندهی خوبی در حوزه فرهنگی و دینی در دیار علویان ایجاد کند، گفت: این عالم وارسته در طول عمر با برکت خویش، خدمات ارزنده ای به انقلاب و رهبری ارایه کرد.

رییس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله نورالله طبرسی در جبهه های جنگ تحمیلی نیز حضوری موثر و فعال داشتند، گفت: مرحوم آیت الله طبرسی مدیریتی آرام و مطمئن داشتند و در تربیت و پرورش طلاب در حوزه های علمیه تلاش فراوانی از خود به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام گواهی، اعتماد کردن مردم به حوزه و روحانیت را یکی از ماموریت های آیت الله طبرسی در طول عمر با برکت خویش عنوان کرد و با بیان اینکه این عالم وارسته در این بخش نیز به درستی ایفای نقش کردند، افزود: مرحوم آیت الله طبرسی علاوه بر اینکه همواره همراه و درکنار مردم بود، مسوولیت جمع آوری کمک های مردمی و ارسال آن به جبهه‌های جنگ تحمیلی و همچنین مسوولیت بازسازی برخی از شهرهای کشورمان که در جریان جنگ دچار خسارت شده بودند را نیز بر عهده داشت و به نحوی شایسته به وظایف خود در این بخش عمل کرد.

وی با اشاره به حضور فعال و موثر ۱۷ هزار روحانی در جبهه های جنگ تحمیلی با بیان اینکه روحانیت همواره در خط مقدم جبهه بودند، گفت: مرحوم آیت الله طبرسی با حضور در جزیره مجنون منشا خدمات فراوانی برای رزمندگان اسلام بود.

وی مازندران را مهد فرهنگ و تمدن دانست و بیان کرد: بسیاری از شخصیت های دینی که هم اکنون در کشورمان دارای مسوولیت بوده از این استان هستند، شخصیت ها و مراجع بزرگی مانند آیت الله کوهستانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید هاشمی نژاد و مرحوم آیت الله طبرسی نیز از شاگردان این عالم ربانی و وارسته بودند.

آیت الله نورالله طبرسی نماینده فقید ولی فقیه در مازندران، پس از عمل جراحی مغز و تحمل یک دوره بیماری سخت، ۱۹ بهمن سال ۹۸ در تهران درگذشت.

آیت الله طبرسی در سال ۱۳۵۹ از سوی امام خمینی به عنوان امام جمعه ساری منصوب شد و در سال ۱۳۷۸ پس از رحلت آیت الله روحانی ، نماینده ولی فقیه در استان مازندران شد. او سرانجام در نهم آبان سال ۱۳۹۸ به دلیل بیماری از این سمت استعفاء داد. این عالم روحانی فقید همچنین در دو دوره از سوی مردم استان مازندران به عنوان نماینده در مجلس خبرگان رهبری حضور یافت.

در خاتمه این آیین استاندار مازندران، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ساری، فرماندار شهرستان و رییس عقیدیتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در جایگاه از سند هویتی مرحوم آیت الله نورالله طبرسی نماینده فقید ولی فقیه در استان رونمایی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *