دسته‌ها
آرشیو

رزمایش “مواسات و همدلی”و فعالیت گروه جهادی “الکفیل” در مصلای ساری

رزمایش مواسات و همدلی با محوریت ۲۶۲ سری جهیزیه و ۲ هزارسبد معیشتی و همچنین ارائه کلیه خدمات دندان پزشکی به مددجویان کمیته امداد توسط گروه جهادی “الکفیل” در مصلی جمعه شهرستان ساری برگزار شد.

عکاس(فرشید سگار) منبع: پایگاه خبری بلاغ مازندران

این رزمایش، ۲۶۲ سری جهیزیه شامل یخچال، ماشین لباسشویی، تلویزیون و جاروبرقی بین نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران توزیع شد.

همچنین ۲ هزار سبد معیشتی در راستای اجرای رزمایش مواسات و همدلی بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد مازندران توزیع شد.

این رزمایش همراه با خدمات جهادی ۱۲۰ دندانپزشک و پزشک گروه جهادی ملی الکفیل  (تحت عنوان امدادگر عبدالله والی) از ۲۱ تا ۲۴ مهر ماه در محل مصلی ساری به نیازمندان تحت پوشش خدمات رسانی می‌کنند.

 ۱۲۰ دندانپزشک در قالب گروه جهادی با حضور در مصلای ساری خدمت بی منت خود را به مردم محروم ۱۰شهر و شهرستان مازندران ارزانی کردند.

به گزارش ایرنا، گروه جهادی “الکفیل ” متشکل از ۱۲۰ دندانپزشک و دستیارانشان با برپا کردن یونیت ها و امکانات تخصصی از روز گذشته در مصلای نماز جمعه ساری مستقر شدند. 

این دندانپزشکان جوان با ارایه رایگان خدمات تخصصی ‌زیبایی دهان و دندان به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و دیگر نیازمندان و اقشار محروم جامعه چهره هم نوعان خود را با لبخند زیبا شاداب می کنند.

این گروه پزشکان قرار است تا ۲۴مهرماه خدمات دندانپزشکی لازم را به اقشار محروم جامعه ارایه دهند.

سمانه در گوشه ای از مصلا کنار یکی از یونیت های دندانپزشکی ایستاده و منتظر است تا نوبتش شود.

از او می خواهم تا زمان باقی مانده چند دقیقه ای درباره این گروه جهادی حرف بزنیم. خودش را از اهالی یکی از روستاهای قائمشهر معرفی کرد و گفت: من و دیگر اعضای خانواده ام زیر پوشش کمیته امداد هستیم و هزینه زندگی مان از مستمری پرداختی این نهاد تامین می شود.

او که ۲سال قبل پدرش را بر اثر تصادف از دست داده است ،افزود : بعد از این حادثه مادرم با کار کردن در منزل افراد به سختی خرج زندگی مان را تهیه می‌کند.

وی ادامه داد : از وقتی که زیرپوشش کمیته امداد قرار گرفتیم مستمری به همراه خدماتی که ارائه می‌شود بسیاری از دغدغه ها کمرنگ شده است.

به گفته این دختر ۱۵ ساله حضور دندانپزشکان در مازندران و ارایه خدمات رایگان باعث شد تا بخشی از نگرانی ها برای تامین هزینه دندانپزشکی کم شود چرا که به دلیل بالا بودن هزینه دندانپزشکی من یا افراد محرومی همچون من قادر به مراجعه مطب های خصوصی نیستیم.

شوق خدمت در مناطق محروم
سهیلا رحیم زاده یکی از دندانپزشکان گروه جهادی الکفیل گفت: در مدت فعالیتم به عنوان یکی از اعضای گروه به مناطق محرومی رفتیم که افراد به دلیل ناتوانی مالی قادر به هزینه برای کارهای دندانپزشکی خود نبودند.

وی ادامه داد : این افراد که بخشی نیز کم سن و سال بودند به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه دندانپزشکی مجبور به کشیدن دندان های خود بودند. 

رحیم زاده افزود: در برخی از این مناطق شاهد صحنه هایی بودم که تا قبل از حضورم در گروه جهادی الکفیل تصور نمی کردم مناطقی تا بدین اندازه محروم وجود داشته باشد. 

وی گفت : مادر ۲۰ساله ای که در همین سن کم به دلیل فقر و محرومیت قادر به پرداخت هزینه های درمان بیماری های دهان خود نبود و در این سن تمام دندان هایش کشیده بود و به دنبال استفاده از دندان مصنوعی بود که بخشی از مواردی است که در این مدت شاهد آن بودم. 

رحیم زاده بیان کرد: حضور دندانپزشکان در مناطق محروم و درمان بیماری های دهان و دندان، کمک قابل توجهی به محرومان می‌کند چرا که این افراد با توجه به مشکلات مالی که دارند هیچوقت قادر به مراجعه مطب های خصوصی دندانپزشک نیستند.

وی با ابراز رضایت از کاری که انجام می دهد ،گفت : نشاندن خنده بر روی لب یک هموطن بسیار به من و همکارانم امیدواری می دهد تا در مسیری که برای آن گام برداشته ایم محکم تر و باانگیزه تر قدم برداریم. 

نیروهای پای کار برای خدمت
محمد قاسمی از دست اندرکاران گروه جهادی “الکفیل” گفت : گروه دندانپزشکی ۱۲۰ نفره به مدت سه روز خدماتدهی به افراد نیازمند را انجام می دهد.

وی ادامه داد: پیش از این نیز در سال جاری این گروه با حضور در مناطق بندپی ،بابل و فریدونکنار به محرومان خدمات رسانی کردند. 

به گفته قاسمی در هر مرحله حضور پزشکان جهادی در منطقه به جمعیت حدود ۲هزار نفرخدمات رسانی شده است. 

وی گفت : دندانپزشکان این گروه جهادی براساس حس نوعدوستی خود برای کمک به همنوعان خود شتافتند و همراه با گروه به مناطق محروم سراسر کشور می روند.

تداوم خدمات تخصصی جهادی در مناطق محروم
قائم مقام کمیته امداد مازندران گفت: گروه جهادی “الکفیل” تا ۲۴مهرماه در مصلی ساری مستقر هستند.

میثم معافی افزود: ۱۲۰دندانپزشک انواع خدمات از قبیل جرمگیری ، پرکردن، عصب کشی و ایمپلنت به مراجعه کنندگان ارائه می کنند.

 وی ادامه داد : در این مدت مددجویان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و دیگر اقشار محروم ۱۰شهرستان از جمله سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ ، قائمشهر، ساری ، میاندورود، گلوگاه ، بهشهر با حضور در این مکان از خدمات رایگان دندانپزشکی بهره مند می شوند. 

به گفته قائم مقام کمیته امداد مازندران همچنین این گروه دندانپزشکی ۲۴مهرماه بمناسبت گرامیداشت سالروز حضور رهبر معظم انقلاب در روستای “اورست”در این منطقه مستقر می شوند و به مردم منطقه خدمت می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *