دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

حضور مسئولان قضایی مازندران در غرب استان

رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز مازندران در راس هیأتی به منظور رفع مشکلات مردم در غرب مازندران از مناطق مختلف شهرستان چالوس بازدید کردند.

عکاس(غلامرضاشمس ناتری) منبع: خبرگزاری فارس

در این سفر دو روزه از رودخانه سردآبرود، معادن مرزن آباد، جاده کندوان به‌ویژه پروژه تعریض این محور از دو راهی روستای طویر تا منطقه دِزِبِن و نیز پروژه نصب گالری در کمر زرد کندوان بازدید و دستورات مقتضی به منظور تسریع در رفع مشکلات ترافیکی این محور صادر شد .

مدیران دستگاه های اجرایی برای مطالبه حقوق شهروندی مردم جرات به خرج دهند

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید برای خدمت به مردم و مطالبه حقوق شهروندی جرات به خرج دهند،گفت: قطعاً دستگاه قضایی مازندران نیز در چهارچوب قانون در کنار دستگاه های اجرایی خواهد بود و حقوق قانونی مردم استان را مطالبه خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، عباس پوریانی در جلسه ویژه شورای حفظ حقوق بیت المال و ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری مازندران در مرزن آباد، افزود: کوتاهی در خصوص حقوق مردم به هیچ وجه از سوی هیچ اداره و ارگانی مورد قبول نخواهد بود و آنجا که بحث حقوق مردم مطرح باشد همه ادارات باید پای کار بیایند و از حقوق شهروندی مردم دفاع کنند.
رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: ریاست محترم قوه قضاییه نیز بر مساله حقوق شهروندی، حقوق مردم و حقوق بیت المال تاکید ویژه ای داشته و برای این موارد اهمیت ویژه ای قائل هستند.
رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران ادامه داد: در بحث کالاهای متروکه شخص رئیس قوه قضاییه برای حل مساله ورود کردند و با همراهی و تعامل مجموعه محترم دولت، بسیاری از موارد موجود در این خصوص، ساماندهی شد.
پوریانی خاطرنشان کرد: مدیران باید نگرش توسعه ای و بروز به مسائل داشته و با نگاه به آینده با کمک یکدیگر برای رضایت بیشتر مردم تلاش کنند.
رئیس کل دادگستری مازندران اظهار کرد: ما امین مردم و متولی حل مشکلات مردم هستیم؛ مشکلات مردم مشکلات ماست و همه باید تلاش کنیم تا نسبت به حل مشکلات مردم در اسرع وقت اقدام شود.
پوریانی تاکید کرد: حضور مدیران دستگاه قضایی و اجرایی در کنار یکدیگر یک فرصت مهم و ارزنده است که قطعاً در پیشرفت و توسعه و آبادانی استان مازندران بسیار موثر خواهد بود.
وی تصریح کرد: کار و خدمت به مردم به هیچ دلیلی نباید متوقف شود و قطعاً مصوبات جلسه امروز برای همه مدیران ذیربط لازم الاجرا خواهد بود.
رئیس کل دادگستری مازندران در بخش دوم سخنان خود با اشاره به پروژه توسعه راه جاده کندوان گفت: متاسفانه چندین سال است فعالیت این جاده متوقف شده و یا بسیارکند است که موجبات نارضایتی مردم منطقه بویژه مردم مرزن آباد و چالوس و روستاهای منطقه را فراهم آورده و از طرف دیگر افرادی که به عنوان مسافر وارد مازندران می شوند نیز ترافیک بسیار پرحجمی را در این منطقه تجربه می کنند که موجب می شود ساعت ها در ماشین معطل شوند. این مساله نقض حقوق شهروندی است و باید پیگیری لازم برای حل مشکل مذکور صورت گیرد.
پوریانی ادامه داد: در این خصوص امروز موارد خوبی به تصویب رسید و موانعی که بر سر راه مجری طرح بود نیز برطرف شد؛ الزاماتی نیز در این خصوص وجود داشت که مقرر شد با برطرف شدن موانع، مجریان طرح از فردا شروع به کار کنند.
رئیس کل دادگستری مازندران همچنین با اشاره به مشکلات ایجاد شده در تردد کامیون های باربری و اتوبوس ها در محور کندوان گفت: این مساله به دلیل ناامن بودن جاده به عنوان یک مشکل اساسی مطرح و در این جلسه به عنوان یک مورد مهم مصوب و مقرر شد اداره راهداری استان در بحث ایمن سازی و صیانت از این راه ها، اقدامات لازم را انجام دهد تا طی چند ماه آینده شاهد تردد اتوبوس ها و سایر ماشین های سنگین به شکلی مطلوب در این جاده باشیم.
پوریانی در ادامه اظهار کرد: بحث وجود معادن 12 گانه نیز از گلایه های اصلی مردم چالوس و مرزن آباد بوده که مشکلاتی را به دلیل ایجاد گرد و غبار و پساب هایی که به رودخانه می ریزد برای مردم منطقه ایجاد کرده و از بعد زیست محیطی مشکل زا بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بحث ساماندهی فعالیت این معادن مد نظر ویژه دستگاه قضایی استان بوده که در این راستا 3 ماه به صاحبان معادن فرصت داده شد تا در کنار فعال بودن معادن، انتظارات مردم نیز با رعایت الزامات زیست محیطی محقق و دغدغه مردم مرتفع شود.
مشکلات تکمیل پروژه توسعه راه جاده کندوان، بررسی مشکلات ایمنی راه جاده کندوان، مشکلات ممنوعیت تردد کامیون های باری حامل مواد اولیه شهرک صنعتی در محور کندوان، ارائه گزارش ادارات صمت و محیط زیست در خصوص فعالیت معادون منطقه و تخلفات برخی اشخاص در تصرف حریم و بستر رودخانه چالوس از جمله برخی موارد مطرح شده در جلسه ویژه شورای حفظ حقوق بیت المال و ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری مازندران در مرزن آباد بود.

12 دیدگاه دربارهٔ «حضور مسئولان قضایی مازندران در غرب استان»

ضمن عرض خسته نباشید به هیات قضایی
این بازدید باید با قدرت و مقتدر باشد نه اینکه تشریف بیاورند جلو دوربین فقط با بیان چند جمله و محکم بیان کنند ولی پشتوانه اجرایی نداشته باشد متاسفانه در ای مدت دیدیم که مسئولین قضایی واجرایی همچین داد و بیداد میکنن و دستور میدن بخشنامه میشه ، حتی کارمندان جزو ادارات هم قبول ندارند
رسیدگی به مشکلات غرب استان مدیران قویی میخواد که بتواند جلو زمین خواری ،احداث معادن که آلودگی ایجاد میکنن مقتدرانه بگیر والا این حضور ها فقط و فقط نمایشی بیش نیست ،
حل کردن ترافیک کندوان با یک طرفه کردن های همیشگی درست نمیشه
باید اصولی و منطقی حل بشه

واقعا و به یقین همینطور است هموطن گرامی متأسفانه هیچ اثر ملموس و عینی دیده نمی‌شود… زمین خواری و تخریب بی محابای محیط زیست بوسیله ی اغنیا و طبقه الیگارشی همچنان ادامه دارد… ترسم که اشک در غم ما پرده در شود وین راز سر به مهر به عالم‌ سمر شود !!!

بیشتر مطالب فقط یاد اوری وظایف مسئولین بود ربطی به مشکلات منطقه نداشت .این مطلب که به لطف معدن داران بیش ازچهارسال است که اب رودخانه چالوس گل الودبوده ویک روز اب روش را تجربه نکرده ونکته ی مهم دیگر مگر فاصله ی معادن با مناطق مسکونی خصوصا شهری درقانون محیط زیست تعیین نشده چرا رعایت نشده وجفت مناطق مسکونی بافت شهری معادن درحال فعالیت وبازهم درحال اضافه شدن هستند ایا پشت این مساله چیزی جز روابط ورانت نیست .متاسفانه عده ای ازمسئولین بی وجدان منطقه باحمایت وبستن چشم خود را براین حقیقت این جنایت را درحق مردم مرزن اباد ومنطقه روا میدارند.

باسلام و خدا قوت به مسؤلان مازندران

مگه در وسعت جغرافیایی استان مازندران،شهرستانهای نوشهر چالوس و کلاردشت و بخش مرزن آباد هم وجود داره!!ما ساکنین این منطقه هیچگونه مساعدتی از این مسؤلان بظاهر مسؤل ندیدیم،از استاندار محترم که از شهرستان ایلام بعنوان سرپرست وزارت آموزش پرورش با توانمندی بالایشان قبول زحمت فرمودن تقدیر و تشکر فراوان داریم،امیدوارم خداوند سالی پراز برکت و سلامتی و پر از مسافر را برایمان به ارمغان بیاورد،مردم این خطه غرب مازندران،خودشون بنگاه اقتصادی هستن هیچگونه نیازی به این عزیزان ندارند.شهر اکسیژن مرزن آباد شده شهر دی اکسید باران گل وسنگ،دنیا درحال پیشرفت تکنولوژیه،ما هم درحال پیشرفت تولید ماسه های مرغوب شسته و شکسته رودخانه ای،خداوند بزرگ را شاکرم تا الان هر اتفاق مهمی برای غرب رقم خورده مردم عادی مترصد شدن نه مسؤلان،…

طرح آزاد سازی ساحل چرا ناتمام مانده و اراده ای پشت به ثمر رساندنش نیست ، تازه بعد از اجرای نیمه تمام این طرح در منطقه خط آهی محمودآباد شخصی ها در حال تصرف ساحل هستند و با اطلاع رسانی به شهرداری محمودآباد اقدام مناسبی جهت رفع این دست درازی صورت نگرفته . مگر ساحل نقشه و مختصات ندارد که هرکسی بخاطر مشرف بودن به آن میتواند به حدود املاک خودش اضافه کند ؟ آیا مسئولین مربوطه با متخلفین هم دست هستند یا
عرضه انجام مسئولیت محوله را ندارند؟ از این همه حق کشی و تجاوز به بیت المال خسته شدیم ، داستان غم انگیز درختان الیمالات به نوعی دیگر در سواحل محمودآباد هم در جریان است و اینبار کدام مسئول آلوده باید جواب بدهد . دست درازی به سواحل را یکبار برای همیشه میتوان حل کرد همچین کار سختی نیست : چند شاخص ، یک خط فرضی و جریمه متناسب با تجاوز و برای همیشه دزدی از املاک ملی تمام .

هه ، زهی خیال باطل . انقدر در محمودآباد رابطه حکم فرما هست که هیچ کاری درست انجام نمیشود . شما که اومدی آدرس دادی حتی اگر متجاوز را کت بسته دست قانون بدهی باز فرقی نداره . گشتیم نبود ، نگرد نیست در این شهر ضابطه . خودتو خسته نکن عمو ، در این خانه کسی نیست .

ضمن خسته نباشیدبه شهروندعزیزجناب محمددلفان دقیقا حرف دل مردم شریف وقدرشناس غرب مازندران راخیلی واضح بیان کردند انشاالله که مسئولان زحمتکش توجهی خاص به این مناطق خوش آب وهوای مازندران ومردم مهمان نوازداشته باشند

جناب داداستان و رییس دادگستری استان از همون استان ساری که مشرف میشید سمت غرب یا شرق مازندران حجم انبوه ساخت و ساز های غیر مجاز، نصب تابلو های تبلیغاتی در حریم راه، رعایت نکردن حریم راه و شهر سازی، ساخت و ساز ویلا های غیر مجاز، تخطی بیش از حد شهرداران، دهیاری ها، شوراها، و سازمان اوقاف که دوره پادشاهی و زمین خواری رو زنده کردن، و … قضات، رو با چشمان باز رویت بفرمایید و همگی این حضرات فاسد رو مورد عنایت تقوای الهی عدالت قرار دهید در نماز جمعه تا مواسات و عدالت تا بیکران این نقاط سرازیر شود وگرنه مجری، سخنور، و همایش گردان و وعده گذار و وعده دار زیاد داریم.
والسلام و علیکم

با سلام
فساد فرهنگ شده در خطه مازندران باید اساسی اصلاح شود
متاسفانه ساخت و ساز غیرقانونی با آب و برق دزدی و فروش بعد مزاحمت و حتی سرشکستن که بفروش ما سود کنیم
حتی سرشکستن
مزاحمت با گاو و گوسفند و خرابکاری و تهمت شهادت دروغ ووو
فرهنگ شده در خطه مازندران
فساد در مازندران فرهنگ شده است
لطفا اصلاح کنید و افرادی را که شهادت دروغ میدهند زبانشان را از حلقشان بیرون بکشید و افرادی که ساخت غیرقانونی میکنند و آب و برق دزدی میکنند اعدام کنید
لطفا قاطعانه با فساد فرهنگ شده مازندران برخورد فرمایید
زیرا فساد خانه کرده و فرهنگ شده در خطه مازندران
املاکی ها را تعطیل و جریمه و حتی اعدام کنید
درخت بریدند سرشان را ببرید
لطفا خانه تکانی اساسی فرمایید خطه فاسد مازندران را

هر وقت قدمی مثبت در مبارزه با فساد در قوه قضاییه برداشتید، در حوزه فساد سایر دستگاه بهتر عمل میکنید.
تا زمانی که بر درآمد کارکنان قضایی نظارت‌ نباشه، اوضاع فساد در مجموعه خودتون بهتر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *