دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

 جلسه مجمع خیرین دفاع مقدس مازندران در ساری

جلسه خیرین دفاع مقدس مازندران امروز به ریاست «عزیزاده گرجی» سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، سردار سرتیپ پاسدار «علی شالیکار» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غدیر شمال، سرهنگ «سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و جمعی از خیرین حوزه جهاد و مقاومت در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه انقلاب اسلامی معجزه اسلام در قرن حاضر بود، اظهار داشت: امام با انقلاب اسلامی اسلام را به متن جامعه و زندگی مردم بازگرداند.

وی افزود: اوایل شکل‌گیری انقلاب دشمنان با انواع توطئه‌ها، ترور‌ها و غائله‌های کوچک و بزرگ سعی در مهار، انحراف و شکست انقلاب داشتند که موفق نشدند و جنگ تحمیلی هشت ساله را به راه انداختند و برای نابودی انقلاب همه دنیا پشت سر صدام قرار گرفتند و جوانان مومن با قدرت ایمان، ایثار، شجاعت و روحیه جهادی و حماسی مجاهدت کردند و به پیروزی رسیدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار جهاد مقاومت و شهادت برگرفته از آموزه‌های دینی ماست، ادامه داد: ما جوانان بسیاری را برای عزت اسلام و مسلمین و کشور و ملت‌مان تقدیم کردیم و پیام شهیدان به نسل‌های انقلاب آن است که راه شهدا فراموش نشود و ادامه پیدا کند.  

سرهنگ سلامی اذعان داشت: روحیه ایستادگی و مقاومت، معنویت و مجاهدت در جامعه و تقویت اخلاق و ایثار نیاز امروز و فردای جامعه اسلامی و راهکار مقابله با دشمن است.

وی عنوان کرد: مازندران پرافتخار و ارزشمند اگر بخواهد فرهنگ ارزش‌های فرهنگی و تاریخی خودش را حفظ کند باید این ارزش‌ها را گرامی داشت و حفظ کرد و به نسل‌های آینده منتقل کرد.

سرهنگ سلامی عنوان کرد: مازندران در گذر تاریخ، مازندران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت و شهدای مازندران از جمله مواردی است که در بزرگترین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و مقاومت کشور برای همیشه زنده خواهد ماند و به نسل‌های آینده منتقل خواهد شد.  

این مسئول با بیان اینکه موزه دفاع مقدس مازندران بزرگترین و خاص‌ترین موزه دفاع مقدس کشور است، گفت: این مرکز با وسعت ۶۰ هکتاری آبی خاکی جذابیت‌های خاص دارد.

سرهنگ سلامی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی موزه دفاع مقدس مازندران اذعان داشت: این مجموعه با سالی ۹۰ هزار زائر و گردشگر گروه‌های دانش‌آموزی دانشجویی و هیئت مذهبی یک مجموعه ارزشمند، عام المنفعه و ارزشی محسوب می‌شود و بنا دارد نگذارد یاد و سیره شهدا و ارزش‌های انقلابی و حماسی این ملت بزرگ فراموش شود.

این مسئول اضافه کرد: بنا داریم به جز اعتبارات دولتی از ظرفیت‌های مختلف استان در این زمینه که به عنوان یک خیر مطلق است، استفاده کنیم که خیرین، وقف و نذر از آن جمله هستند.

وی ظرفیت خیرین را ظرفیت ارزشمند برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران برشمرد و گفت: در جنگ ترکیبی که دشمن به دنبال آسیب رساندن به نسل جوان است ظرفیت این مجموعه ظرفیت تأثیرگذار خواهد بود.

سرهنگ سلامی بازدید سالانه ۳۰ هزار دانش آموز و سه هزار دانشجو و سه هزار سرباز را از این مجموعه یکی از اثرگذارترین اقدامات در جهت ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت برشمرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *