دسته‌ها
آرشیو

جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال مازندران

جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال مازندران با حضور رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

عکاس( دریافتی) منبع : خزرنما

رییس کل دادگستری مازندران گفت:خرد شدن زمین وتداخلات با اجرای قانون حد نگاری ازمشکلات جدی استان است بررسی پرونده ها نشان می دهد که ساخت سازهای بی رویه و دل بخواهی در مناطق مختلف استان همچنان تداوم دارد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری مارندران حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال مازندران که با حضور رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، با اصلاح قوانین این مشکل حل و فصل می شود.
وی با اشاره به اینکه روند تکمیلی قانون حد نگار نیاز به اصلاح این قانون در مازندران دارد ؛ ادامه داد: مازندران بر خلاف دیگر مناطق کشور وجب به وجبش  ارزشمند است و نمی شود از این مقوله به راحتی گذشت؛ امروز این ارزش سبب شد تا  در حوزه مرتع؛سواحل و حریم رودخانه ها با هجوم بسیار زیاد مواجه هستیم طبق بررسی های کارشناسی قوانین موجود مشکل مازندران در حوزه حفظ انفال حل نمی کند و از طرفی استراتژیک و سیاست ویژه برای ساخت و ساز در استان نیاز است.
وی توضیح داد :این که ارتفاع سازه در مناطق مختلف چقدر باشد، کجا ویلایی و آپارتمانی بسازیم و چگونه بسازیم باید در قالب یک قوانین خاص مازندران تدوین شود. امروز ساخت و ساز در مازندران دل بخواهی شده و تعدد برنامه و اجرا در ساخت و ساز را شاهد هستیم.
 رییس کل دادگستری مازندران اظهار داشت : واقعا در سال های اخیر طبق منویات مقام معظم رهبری اقدامات تحولی در بخش های مختلف قوه قضاییه صورت گرفت یعنی امروز علاوه بر تحول ؛تعالی را نیز شاهد هستیم؛ یکی از این بخش های تحول و تعالی حوزه ثبت اسناد و املاک در استان است.
وی با اظهار اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به درستی به ماموریت هایش به خصوص حدنگار یا کاداستری زمین های ملی و طبیعی رسیده است ؛
عالی ترین مقام قضایی استان گفت :جلوگیری از زمین خواری، کوه خواری و سواحل و حریم خواری عرصه های طبیعی و ملی از ماموریت جدی این سازمان در استان است. 

رییس کل دادگستری مازندران تصریح کرد :اشتیاق مردم به دلیل ارزش بالای زمین بالا است و تجاوزها به اراضی نیز سال به سال به روش های مختلف زیاد می شود. 
اکبری  گفت : نکته دیگر این که اختلاف دستگاه ها در امور اراضی در مازندران زیاد است و شاهد شکل گیری پرونده های متعدی در این بخش هستیم.
وی ادامه داد: در مجموع مشکلات در حفظ زمین ؛ جنگل و مرتع و حریم و بستر در مازندران بسیار زیاد است، امیدواریم مسایل حل و فصل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *