دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

جلسه شورای اداری استان مازندران

جلسه شورای اداری استان مازندران به ریاست یوسف‌نوری استاندار مازندران در سالن جلسات شهید رجایی برگزار شد. ‎

عکاس(مهدی صفری) منبع: خزرنما

در جلسه شورای اداری استان در طلیعه سخنانش از مردم دیار علویان به واسطه برگزاری پرشور مراسم محرم و عزاداری آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام قدردانی کرد و گفت: همچنین از سپاه پاسداران برای کمک به زیرساخت‌های فرهنگی استان و از خیران به واسطه امر خیر نیز تقدیر می‌شود. 

وی از ورزشکاران مازندرانی در المپیک ۲۰۲۴ قدردانی کرد و با تقدیر از رسانه‌ها هفته خبرنگار را هم گرامی داشت. 

استاندار مازندران به پیگیری اشتغال، برنامه‌های توسعه محور و بنگاه‌های نیمه فعال و راکد اشاره کرد و گفت: مسئولان نسبت به اخذ بودجه مرکزی اهتمام ویژه داشته باشند. 

نوری، اختلاف بین مسئولان را ضربه به امنیت ملی دانست و گفت: تشدید اختلافات داخلی نیز جلوی توسعه و پیشرفت را خواهد کرد. 

وی به وفاق اخلاقی، میثاقی، ارزشی، شناختی، اقتصادی و منزلتی اشاره کرد و افزود: وفاقی که امروز ایجاد شد وفاق ارزشی است که مبتنی بر اهداف سیاسی جامعه و توافق بر سر آرمان‌های اساسی مشترک جامعه است. 

استاندار مازندران با تاکید بر «وفاق اخلاقی» بیان کرد: وفاقی که هم‌اکنون رئیس جمهور چهاردهم نیز بر آن تاکید دارد و انتظار می‌رود دولت به اقدام او پاسخ مثبت دهد. 

نوری از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست مصوبات سفر رئیس جمهور شهید را پیگیری کنند. 

وی افزود: رشد اقتصادی و اشتغال خوب است، اما با توجه به ظرفیت موجود باید بیش از این تلاش کرد. 

نوری با بیان اینکه بحث مهندسی جدی گرفته شد جدی‌تر هم باید گرفته شود، ادامه داد: روش‌هایی تامین مالی نیز باید تغییر کند. 

استاندار مازندران مولد سازی و جذب سرمایه‌گذار اهلیت‌دار را در رشد اقتصاد موثر دانست و افزود: طرح‌هایی که دچار ورشکستگی شدند باید از بن‌بست خارج شوند. 

نوری تاکید کرد: هفته دولت و هفته دفاع مقدس جدی گرفته شود و همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی در برگزاری دومین کنگره سرداران و شهیدان مازندران پای کار باشند. 

وی افزود: تحقق برنامه توسعه دریا محور و برنامه جامع گردشگری را مدیران مربوطه جدی بگیرند. 

نوری با بیان اینکه صداقت و شفافیت ملاک کار اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها باشد، ادامه داد: دستگاه‌ها در جذب اعتبارات عمرانی تلاش بیشتری داشته باشند. 

وی به مسائل اجتماعی استان اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر به مسائل جمعیت، ازدواج و طلاق داشته باشند. 

نوری همچنین پیگیری و نظارت عالیه و ارتباط و تعامل بین‌الملل را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: فقدان الگوی برنامه‌ریزی پیشران موجب برخی معضلات شده است. 

استاندار مازندران متذکر شد: به عنوان یک شهروند از کیفیت نان استان راضی نیستم؛ متولیان امر نسبت به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند. 

وی از مدیران مربوطه خواست که تکریم ارباب رجوع، پاسخگویی مناسب و تسهیل‌گری سرمایه‌گذاری اهلیت‌دار را هم در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *