دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

افتتاح پروژه های محرومیت‌زدایی و سازندگی مردم پایه بسیج مازندران

آئین افتتاح سراسری برنامه جامع محرومیت زدایی و سازندگی مردم پایه بسیج استان مازندران به مناسبت گرامیداشت سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و دهه مقاومت، به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور سرلشگر سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

استاندار مازندران در این آئین بااشاره به اینکه استان  ۳ هزار و ۶۰۰ روستا دارد، گفت: بسیج سازندگی سپاه کربلا برای  محرومیت زدایی روستا‌ها وارد میدان شد.

حسینی پور با بیان اینکه در یکسال گذشته ۲ هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان در طرح‌ها هزینه شده است افزود: ۱۶۸ کیلومتر راه روستایی، ۱۶ طرح راه مزارع در ۸۵ کیلومتر، بسیج آبرسانی در قالب  ۱۹ مجتمع آبرسانی و ۷۴ مخزن آبرسانی اجرا شد.

وی در ادامه به اجرای طرح‌های برق رسانی در ۵ منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: با هزینه هزار و ۲۵۱ میلیارد تومان طرح‌های مختلف محرومیت زدایی در حال اجراست.

استاندار مازندران در ادامه به اقدامات سپاه کربلا در حوزه اقتصاد مقامتی هم اشاره کرد و گفت:در مازندران ۵۰۰ روستا شناسایی شد تا اقتصاد مقاومتی در روستا‌ها ایجاد شود.

حسینی پور تکمیل و حمایت از کارگاه‌های کوچک اشتغالزایی و ساخت بارگاه‌های شهدا در روستای محروم مازندران را نیز از دیگر خدمت بسیج سازندگی سپاه کربلا عنوان کرد و گفت: بسیج سازندگی مازندران در حال حاضر ساخت سه سالن ورزشی و سه ورزشگاه را در مناطق محروم با حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا دارد.

جانشین فرماندهی سپاه کربلا نیز بیان کرد:  ۸۴۲ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و محرومیت زدایی شامل ۵۴۹ میلیارد تومان در حوزه راهسازی، احداث دیوار حفاظتی، خانه عالم، کارگاه‌های اشتغالزایی و آبرسانی در کنار ۲۹۳ میلیارد تومان مسکن محرومان در حوزه کمیته امداد و بهزیستی هزینه شده است.

سردار برسلانی با بیان اینکه ۷۵ هزار نفر برای راه اندازی کسب و کار‌های خرد آموزش دیده اند افزود:۲ هزار و ۲۰۰ نفر نیز تسهیلات اشتغالزایی کم بهره به ارزش ۵۰ میلیارد تومان در ۱۵ عرصه دریافت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *