دسته‌ها
آرشیو خبری ساری فرهنگی مازندران

 افتتاح نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی اسلامی در مصلای ساری

مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی انقلاب اسلامی با حضور آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی در مصلای نماز جمعه ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی انقلاب اسلامی، در مصلای نماز جمعه ساری اظهار کرد: کتاب نعمت بزرگی است و در قرآن از قلم، کتاب و مطالعه بارها سخن به میان آمده است.

به گزارش ایبنا ،آیت‌الله لایینی افزود: سخن از کتاب و قلم در حالی در قرآن بیان شده که عصر جهالت بود و کتاب مطرح نبود، این نشان می‌دهد دین ما دین کتاب، علم و معرفت و دین حق است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه دین یکه حق نیست نباید ترویج علم، معرفت، قلم و کتاب داشته باشد، گفت: دین ما چون حق است از نوشتن و کتاب نه تنها نمی‌هراسد بلکه نسبت به آن تشویق می‌کند.

خطیب جمعه مرکز مازندران با اشاره به اینکه برچسب طرفداری از جهل به اسلام نمی‌چسبد، تصریح کرد: ان روز که اسلام از قلم و کتاب سخن گفته دنیای غرب امروز در جهل بود.
 

لایینی با بیان اینکه در کنار کتاب‌های ارزشمند، کتاب‌های گمراه کننده هم وجود دارد، ادامه داد: اما کتاب‌های ارزشمند هم داریم، اگر این کتاب‌ها در راستای ثبت خاطرات شهدا و وقایع هشت سال دفاع مقدس باشد بر نورانی بودن و ارزشمندی آن افزوده می‌شود و چنین کتاب‌هایی آن خاطرات را ماندگار می‌کند.
 وی خاطرنشان کرد: اتفاقات هشت سال دفاع مقدس را به زبان نوشتاری و کتاب و هم به زبان هنری در قالب فیلم و تئاتر باید حفظ و نگهداری کنیم تا ماندگار شود و این امانت را به آیندگان برسانیم چرا که ما مسئول این امانت هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه کتاب‌های خوبی در حوزه دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده و حدود هزار عنوان کتاب مربوط به شهدا در این نمایشگاه به نمایش درآمده است، اظهار کرد: همه باید کتاب بخوانیم و به آن عمل کنیم.

این نمایشگاه تا جمعه ۲۶ آبان در مصلا جمعه شهرستان ساری از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ دائر است و علاقه‌مندان می‌توانند بازدید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *