دسته‌ها
آرشیو خبری ساری فرهنگی مازندران

افتتاح نمایشگاه تبیینی “آب و سراب” در بوستان ولایت ساری

نخستین نمایشگاه مفهومی تبیینی آشنایی با فرقه‌ها و جریان‌های نوظهور دینی با عنوان «آب و سراب» در بوستان ولایت ساری گشایش یافت.

عکاسان(مهدی صفری و خلیل دردانه) منبع: خزرنما

این نمایشگاه که از امروز به مدت یک هفته در بوستان ولایت ساری دایر است، غرفه‌های ویژه‌ای با حضور کارشناسان دینی برپا شد که ضمن معرفی برخی از مهمترین فرقه‌ها و جریان‌های دینی نوظهور فعال در کشور، ریشه‌های تشکیل این جریان‌ها مانند بهائیت و برخی عرفان‌های نوظهور برای بازدیدکنندگان تبیین می شود.

به گزارش ایرنا ،فرقه شناسی ، مسیحیت شناسی ، عرفان نما ، بی نقاب با موضوع شیطان پرستی و چهل چراغ مخاطب از جمله غرفه‌های نمایشگاه آب و سراب است.

تفکرات و انحرافات برخی جریان‌های نوظهور دینی و فرقه‌ای داخل و خارج از کشور در قالب عکس‌ و ابزارهای مختلف تبلیغی آنها مانند کتاب‌ها و دیگر اقلام فرهنگی دراین نمایشگاه معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

معرفی کتاب‌های مختلف پژوهشی که این فرقه‌ها و جریان‌های نوظهور دینی را مورد نقد قرار داده‌اند، بخش دیگری از نمایشگاه مفهومی آب و سراب است.

علاقمندان می توانند هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ در نشست های تخصصی تبیینی که توسط استادان حوزه و دانشگاه انجام می شود شرکت کنند و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ نیز با حضور در بوستان ولایت ساری از این نمایشگاه دیدن کنند.

این نمایشگاه با همت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، واحد فرهنگی و هنری شهرداری ساری و موسسه فرق و ادیان حق پژوهی مشهد دایر شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آیین افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه به دلیل شرایط خاص دینی و اعتقادی مردم این خطه، ادیان نوظهور انحرافی دینی از جمله شیطان پرستی مردم را به شدت تهدید می کند.

احسان آهنگر غفلت از فعالیت فرقه های نوظهور به خصوص شیطان پرستی را بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود:چالش فرقه های نوظهور و انحرافی به صورت هنر تجسمی در این نمایشگاه مورد اهتمام قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *