دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

آخرین نماز جمعه ساری در سال ۱۴۰۱

آخرین نمازجمعه سال 1401 شهرستان ساری به آیت الله محمدباقر محمدی لائینی،نماینده ولی فقیه درمازندران همراه با میز خدمت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، ادارات آموزش و پرورش ناحیه یک و دو ساری در روز جمعه ۲۶ اسفند ماه، به منظور خدمات‌رسانی به مردم و پاسخ به سوالات و بررسی مشکلات مردم در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران و امام جمعه ساری در خطبه های نمازجمعه ساری در بین نمازگزاران حاضر در مصلی امام خمینی(ره)  اظهار کرد:‌ همه شما نمازگزاران و خودم رو به تقوا سفارش می‌کنم. چیزی بهتر از تقوا نیست و باتقوا می‌شود همه خوبی‌ها را به دست آورد.

به گزارش شبستان ،وی با بیان اینکه امام موسی کاظم(ع) در تحف العقول صفحه ۴۳۵فرمودند: روز قیامت منادی خدا ندا می دهد هرکس به گردن خدا و برخدا حق ثواب و اجر دارد دست خود را بلند کند، افزود: آن حضرت در ادامه این حدیث فرمودند کسانی بر خدا حق دارند که کسی که دیگری را مورد بخشش و عفو قرار دهد.

حجت الاسلام محمدی لائینی به سالروز رحلت سیداحمد خمینی(ره) فرزند خلف بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سید احمد که یار و مشاور رهبر انقلاب بود در دفاع از امام خامنه ای فرمودند کسی که با ایشان زاویه بگیرد اون راه آمریکا را رفته است.

وی به نوروز و نوشدن سال اشاره کرد و افزود: امید است سالی پرخیر و برکت باشد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه ماه رمضان ماه مهمانی خدا و ماه نزول قرآن کریم را در پیش داریم برلزوم بهره گیری از فیوضات این ماه و دستگیری از نیازمندان تاکید کرد.

وی به تقارن ماه رمضان با نوروز اشاره و خواستار نظارت بیش از پیش مسئولین بربازار و قیمت اجناس مورد نیاز مردم شد و برلزوم حفظ حرمت ماه رمضان از سوی مردم و مسئولین تاکید کرد و گفت: برخورد با روزه خواری در ملاء عام مورد انتظار است.

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم تکریم ارباب رجوع در دستگاه های اجرایی و مراکز درمانی و بیمارستان ها تاکید کرد و گفت: باید علاوه برتسریع در روند ارائه خدمت به مراجعین، تکریم آنها مورد توجه باشد.

وی برلزوم ارزیابی دستگاه های اجرایی استان در حوزه تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: باید دستگاه عملکرد خود در خصوص حرکت در مسیر منویات رهبری که آغاز هر سال بیان می دارند ارائه دهند.

حجت الاسلام محمدی لائینی به اغتشاشات اخیر کشور روسیاهی ضد انقلاب و عوامل فریب خورده داخلی مقابل مردم بابصیرت ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: مسمومیت دانش آموزان نیز اقدامی ناپسند بوده که به فرموده رهبری باید با خاطیان دست اندرکار با این حادثه در مدارس برخورد جدی شود.

وی با اشاره به صدور عفو عمومی از سوی مقام معظم رهبری در بحث اغتشاش گران، خاطرنشان شد: ملت ایران اسلامی نیز مظهر عفو و بخشش هستند و ۶۵۵ هزار نفر از محکومان با رضایت اولیای دم مورد عفو و بخشش قرار گرفتند و ۵۵نفر از محکومان با پویش‌ به عشق علی (ع)،۱۵۵نفر با پویش به عشق امام حسین (ع) و تعدادی با پویش به عشق امام رضا (ع) می بخشم، از قصاص رهایی یافتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *